کد خبر: 530501
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۶:۰۳:۴۰
| |

فرمانده ارشد مزدوران امارات در شبوه یمن کشته شد

منابع رسانه‌ای از کشته شدن فرمانده ارشد شبه نظامیان موسوم به «الویه العمالقه» وابسته به امارات در استان شبوه خبر دادند.

فرمانده ارشد مزدوران امارات در شبوه یمن کشته شد
کد خبر: 530501
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۶:۰۳:۴۰

یک منبع آگاه نظامی یمن از کشته شدن «سمیح جراده الصبیحی» فرمانده تیپ دو «العمالقه» طی یک عملیات تک‌تیراندازی نیروهای مسلح یمن در «شبوه» خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه خبری المیادین، سمیح الصبیحی از مهمترین فرماندهان میدانی سلفی بود که مرگش خسارت بزرگی برای امارات محسوب می‌شود.

پایگاه خبری «صحافه ۲۴» نیز از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد شبه‌نظامیان حاضر در گروه موسوم به  «الویه العمالقه» تحت حمایت امارات خبر داد. این در حالی بود که این نیروها در حال آماده شدن برای حمله به شهرستان «بیحان» در شبوه بودند اما خبر کشته شدن الصبیحی ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کرد.

رسانه‌های نزدیک به ائتلاف سعودی نیز کشته شدن الصبیحی را تایید و اعلام کردند که وی امروز (سه شنبه، ۴ ژانویه) در جبهه عسیلان و در نبرد با نیروهای مسلح یمن کشته شده است و نیروهای العمالقه در تلاش برای پیشروی به سوی بیحان و تصرف آن هستند.

چندی پیش منابع نظامی یمنی از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که نیروهای  الویه العمالقه را به استان شبوه انتقال دهند. اغلب شبه نظامیان حاضر در این گروه، از جریان‌های سلفی- تکفیری هستند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت‌خیز شبوه را تسهیل کنند.

به گزارش این سایت، این برای نخستین بار است که عناصر حزب اخوانی الاصلاح از زمان ورود به ابین، به عناصر القاعده اجازه عبور می‌دهند.

برخی منابع می‌گویند که این اقدام برای تسهیل حضور یا استقرار عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی است تا این‌که بتوانند منابع این استان را تحت لوای گروههای تروریستی غارت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها