کد خبر: 533716
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۲:۴۰
| |

المیادین٬ الگو برداری ائتلاف سعودی از جنایات صهیونیست‌ها

ائتلاف سعودی با تأسی از جنایات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه لبنان، دقیقا کشتار غیرنظامیان را الگوبرداری کرده است؛ به نحوی که دیگر قادر نیست در برابر حملات نیروهای یمنی مقاومت کند.

المیادین٬ الگو برداری ائتلاف سعودی از جنایات صهیونیست‌ها
کد خبر: 533716
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۲:۴۰

جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی اخیرا حملات خود به غیر نظامیان یمن را افزایش داده‌اند و این مسئله نشانگر ناتوانی این ائتلاف در پاسخ به حملات تنبیهی نیروهای یمنی است.

به گزارش فارس، شبکه خبری المیادین با انتشار گزارشی، به بررسی این حملات و شباهت آن به حملات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ به لبنان پرداخت و نوشت، وجه شباهت این حملات، شکستی است که سعودیها در یمن و صهیونیستها در لبنان متحمل شدند و در نهایت به کشتار غیر نظامیان ختم می‌شود.

به گزارش المیادین، رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در آن زمان، مدعی بود که از طریق عملیات هوایی علیه حزب الله در لبنان، خواهد توانست موشکهای دوربرد و میان‌برد حزب الله را از بین ببرد، ولی شکست خورد. همین دیدگاه نیز، پیش‌زمینه‌ای برای فعالیت نظامی ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن تبدیل شد.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶، پی برد که جنگ حزب الله زمانی آغاز شد که تل‌آویو پایان آن را اعلام کرده بود؛ یعنی پس از حمله به مواضعی که در بانک اهداف این رژیم قرار داشت، ولی عربستان سعودی تا این لحظه نمی‌خواهد بپذیرد که جنگ علیه یمن با شکست به پایان رسیده است.

المیادین در ادامه نوشت، سران صهیونیستی هفت روز پس از مرحله نخست جنگ علیه لبنان، به زمان نیاز داشتند تا ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین این رزیم اعلام کند که جنگ را به سود خود پایان رسانده‌اند؛ چرا که پس از آن بود که متوجه شدند، حملات موشکهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی متوقف نخواهد شد. این مسئله را دقیقا یک ماه پس از آغاز تجاوز عربستان به یمن مشاهده کردیم؛ به نحوی که ائتلاف متجاوز مدعی شد که ۸۰% از توانمندی موشکی و تسلیحاتی حزب الله را نابود کرده است.

المیادین با اشاره به اینکه سعودیها هنوز پس از هفت سال نتوانسته‌اند شکست خود را بپذیرند، در ادامه نوشت، ناکامی ارتش صهیونیست در «ریشه‌کنی مقاومت» در دوران جنگ و ادامه عملیات مقاومت علیه اهداف دریایی، زمینی و هوایی صهیونیستها، بر میزان وحشی‌گری صهیونیستها در حمله به غیر نظامیان افزود. به نحوی که رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی نیز گفت که در پاسخ به هر موشک حزب الله به حیفا، جنگنده‌های صهیونیستی باید ۱۰ ساختمان چند طبقه در ضاحیه جنوبی بیروت را نابود کنند.

ریاض مانند تل‌آویو در باتلاق گرفتار شده است

به گزارش این شبکه، پر واضح است که ائتلاف سعودی، در باتلاقی مشابه باتلاقی گرفتار شده است که سیاستمداران صهیونیست در سال ۲۰۰۶ در برابر مقاومت لبنان در آن افتاده بودند؛ چرا که ریاض با معاملات سلاحهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی، اجیر کردن برخی قبال یمن، وارد کردن ارتشهای عربی مانند ارتش سودان و تشکیل شبه‌نظامیان، باز هم نتوانسته است جنگ را به سود خود به پایان ببرد.

بنا بر این گزارش، نیروهای مسلح یمن، پس از گذشت هفت سال از جنگ، موفق شده‌اند مناطق گسترده‌ای را آزاد کنند. پهپادها و موشکهای یمن نیز قلب منافع اقتصادی و نظامی کشورهای ائتلاف متجاوز (عربستان و امارات) را هدف قرار می‌دهد. توانمندی نیروهای یمن نیز متنوع شده است؛ از هدف قرار دادن کشتیهای جنگی گرفته تا سرنگون کردن پهپاد و تانک  تجهیزات نظامی.

المیادین همچنین گزارش داد، در مقابل، ائتلاف سعودی در برابر پیشروی انصارالله و ارتش یمن، متزلزل شده است؛ زیرا ریاض با صرف هزینه ۶۳ میلیارد دلاری برای خرید سلاحهای آمریکایی نیز نتوانسته است، انصارالله را نابود کند، بلکه فقط پول و سلاحهای این کشور بر باد رفته است.

به گزارش این شبکه، لذا می‌توان گفت که مقدار زیادی از موشکها و بمبهای ائتلاف متجاوز در یمن به هدف خورده است؛ چرا که از اواسط هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ بار، صنعاء را بمباران کرده‌اند که بانک اهداف آنان انبارهای غذا، فرودگاه و مناطق مسکونی بوده است. حملات به الحدیده و صعده نیز به شهادت و زخمی شدن دهها غیر نظامی منجر شد.

بنا بر این گزارش، شکستهای نظامی ائتلاف سعودی به نوعی پاکسازی نژادی و کشتار انتقامجویانه بدل شده است. لذا حملات این ائتلاف حامل این پیام به مردم یمن است: «ما پیروز نخواهیم شد، ولی شما نیز زنده نخواهید ماند تا جشن بگیرید».

در همین ارتباط، باید به اظهارات «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در حمایت از امارات و ائتلاف سعودی اشاره کرد. یادلین در واکنش به حملات نیروهای یمنی به امارات، از آمریکا خواست که ابتدا به خود و سپس به متحدانش در منطقه نشان دهد که قادر به محافظت از آن‌ها در برابر موشک‌ها و پهپاد است.

او همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات رویکرد واشنگتن درباره پایان دادن به جنگ یمن با تکیه بر مذاکرات است، در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو برای انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به امارات تردید دارد چراکه به دنبال حفظ و انحصار سامانه‌های پدافند هوایی در دستان خود است.

این مسئول صهیونیست همچنین اظهار داشت که آنچه در امارات رخ داد، یک فرصت تاریخی برای تل‌آویو است تا روابط خود را با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسعه دهد؛ مسئله‌ای که در حال حاضر، نیازمند ارائه کمک به امارات و عدم اکتفا به صدور بیانیه است چراکه این فرصت باعث شکل‌گیری اساس یک ائتلاف دفاعی مشترک با مشارکت تل‌آویو، آمریکا و احتمال محلق شدن ریاض به این جمع خواهد شد.

روز دوشنبه و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله نیز تأکید کرد: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، منابع رسانه‌ای، روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است.  ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها