کد خبر: 533526
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۱۲:۳۲:۲۸
| |

سفیر روسیه در آمریکا:

آمریکا به دروغ‌پراکنی درمورد اوکراین ادامه می‌دهد

سفیر روسیه در واشنگتن با انتقاد از انتشار اسناد ادعایی طرح حمله این کشور به اوکراین توسط آمریکا، گفت دروغ‌پراکنی واشنگتن درمورد وضعیت اوکراین «بی‌اساس» است.

 آمریکا به دروغ‌پراکنی درمورد اوکراین ادامه می‌دهد
کد خبر: 533526
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۱۲:۳۲:۲۸

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، به انتشار نقشه‌های ادعایی درباره طرح حمله احتمالی روسیه به اوکراین شدیداً واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، آنتونوف امروز (جمعه) طی بیانیه‌ای که در فیسبوک منتشر کرد، اتهام‌زنی‌های واشنگتن از طریق کمپین اطلاعات نادرست در مورد وضعیت اوکراین را بی اساس خواند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «در عرض چند ساعت، آمریکایی ها سه سند را منتشر کردند که برای افشای مقامات روسیه و رسانه‌های دولتی طراحی شده بود. ما هیچ چیز جدیدی ندیدیم».

این دیپلمات روس با بیان اینکه واشنگتن همچنان بر اساس ادعاهای خود در حال کوه ساختن از کاه است، اظهار داشت: «[آمریکا] به رد حقایق عینی در مورد آنچه در حال رخ دادن است ادامه می‌دهد و آنها افسانه‌های تبلیغاتی روسیه می‌خوانند».

بر اساس این گزارش، آنتونوف تصریح کرد که چنین اقداماتی از سوی آمریکا در آستانه نشست وزرای خارجه دو کشور، تلاشی است تا بحث در مورد تضمین‌های امنیتی در اروپا را به تجاوز روسیه به اوکراین تقلیل دهد و زمینه را برای آن آماده کند.

پیش از این، نشریه «اکونومیست» در گزارشی طرح‌های ادعایی مختلفی از نقشه احتمالی روسیه برای حمله به اوکراین از جهات مختلف را بررسی کرد.

ادعاهای نشریه اکونومیست، همسو با جوسازی‌های یک ماه گذشته رسانه‌ها و مقامات غربی درباره حمله احتمالی به اوکراین منتشر شده است. این در حالی است که مقامات مختلف روسیه قویاً این ادعاها را رد کرده‌اند اما درخصوص تداوم حملات توپخانه‌ای اوکراین به نواحی شرقی خودمختار روس زبان هشدار داده‌اند.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد.

هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد پنجشنبه با تهدید مسکو به پرداختن بهای سنگین در صورت حمله به اوکراین، گفت اما فکر نمی‌کند رئیس‌جمهور روسیه به‌دنبال جنگی تمام عیار باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها