بیم آمریکا و اسرائیل از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین

منابع خبری فاش کردند در پی بحران مالی تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل به شدت نگران فروپاشی تشکیلات خودگردان هستند.

بیم آمریکا و اسرائیل از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین
کد خبر: 533510
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۱۱:۲۰:۵۵

به دنبال بحران اقتصادی عمیق موجود در بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین، بسیاری از کارشناسان و ناظران هشدار فروپاشی دولت فلسطین را می‌دهند.

به گزارش ایسنا، تشکیلات خودگردان فلسطین منتظر است تا اتحادیه اروپا به تعهد قبلی خود مبنی بر ارائه حمایت‌های مالی عمل کند تا بتواند بر بحران شدیدی که ناظران هشدار داده‌اند ممکن است باعث فروپاشی آن شود، غلبه کند.

شایان ذکر است که ترس زیادی در میان آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل وجود دارد که عدم پرداخت حقوق بخش دولتی منجر به فروپاشی دولت فلسطین شود.

یک منبع اروپایی مطلع گفت، اتحادیه اروپا نگران است که بحران بودجه عواقب جدی بر توانایی تشکیلات خودگردان در انجام تعهدات خود در قبال مردم فلسطین داشته باشد.

چند ماهی است که حمایت مالی برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا از فلسطینیان در چهار سال آینده - که سالانه ۳۴۰ میلیون دلار تخمین زده می شود - مطرح شده، اما اتحادیه هنوز ضرب الاجلی را اعلام نکرده است.

با این حال، این منبع اروپایی انتظار دارد که حمایت مالی اروپا به زودی از سر گرفته شود.

ابراهیم ملحم، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به نوبه خود گفت که دولت امیدوار است بر اساس وعده اروپایی‌ها مبنی بر از سرگیری انتقال پول به خزانه فلسطین و پروژه‌های توسعه، اقداماتی را برای حل بحران در ماه های آینده انجام دهد.

از سوی دیگر منابع مطلع فاش کردند که ایالات متحده آمریکا به دلیل ترس از فروپاشی تشکیلات خود گردان فلسطین به خاطر بحران بودجه، از کشورهای عربی خواسته تا از دولت فلسطین حمایت مالی کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در طول سال ۲۰۲۱ برای پرداخت حقوق ۱۴هزار کارمند خود در کرانه باختری و نوار غزه با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها