کد خبر: 533461
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۰۷:۰۲:۰۵
| |

سازمان ملل در نقش پیاده‌نظام اسراییل

این قطعنامه از تمام کشورها و شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد که «فعالانه با یهودستیزی و انکار یا تحریف هولوکاست مبارزه کنند».

سازمان ملل در نقش پیاده‌نظام اسراییل
کد خبر: 533461
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۰۷:۰۲:۰۵

 رژیم صهیونیستی توانست با اقناع مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آرای قاطع، همه اشکال انکار واقعه هولوکاست را چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی محکوم کند. هولوکاست به کشتار یهودیان اروپا به دست آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم اطلاق می‌شود.

به گزارش شفقنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با حمایت اسرائیل به تصویب رساند که هر گونه انکار هولوکاست را ممنوع می‌کند.این قطعنامه از تمام کشورها و شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد که «فعالانه با یهودستیزی و انکار یا تحریف هولوکاست مبارزه کنند».

تلاش رژیم صهیونیستی و حامیانش برای محکومیت هرگونه مخالفت با هولوکاست درحالی است که این رژیم دهه‌ها است با کشتار مردم فلسطین، غصب زمین‌های آنان و محروم کردنشان از حقوق اولیه، به یک رژیم آپارتاید و ضدبشری تبدیل شده است.

پیش‌نویس قطعنامه از کشورهایی که اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها و سایر مکان‌های هولوکاست را حفظ کرده‌اند قدردانی می‌کند و از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل می‌خواهد «برنامه‌های آموزشی ایجاد کنند که درس‌های هولوکاست را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا از اقدامات نسل‌کشی در آینده جلوگیری شود». بخشی زیادی از این اردوگاه‌های مرگ در آلمان و لهستان است.

این قطقعنامه از سازمان ملل متحد و آژانس‌های آن می‌خواهد که به توسعه و اجرای برنامه‌هایی با هدف مقابله با انکار و تحریف هولوکاست ادامه دهند و جامعه مدنی و دیگران را برای ارائه حقایق واقعی درباره هولوکاست بسیج کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها