کد خبر: 293638
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۱۷:۰۶
| |

سفر مقامات رژیم صهیونیستی به لهستان لغو شد

لهستان اعلام کرد: دیدار مقامات رژیم صهیونیستی از این کشور را به دلیل قصد آنان برای مطرح کردن مساله دریافت غرامت در ازای دارایی‌های تصرف‌شده آنان طی هولوکاست لغو کرده است.

سفر مقامات رژیم صهیونیستی به لهستان لغو شد
کد خبر: 293638
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۱۷:۰۶

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه لهستان در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، آورده است: لهستان تصمیم گرفت دیدار مقامات اسرائیلی را پس از تصمیم دقیقه نودی آنان برای تغییر ترکیب این هیئت که نشانگر تمرکز مذاکرات بر مسائلی مرتبط با غرامت دارایی‌ها بود، لغو کند.

طبق این بیانیه، هیئتی از مقامات اسرائیلی به سرپرستی مدیرکل وزارت برابری اجتماعی اسرائیل قرار بود روز 13 مه از ورشو دیدار کند.

چندین هزار ملی‌گرای لهستانی روز یکشنبه در اعتراض به یک قانون آمریکایی درباره غرامت دارایی‌های تصرف شده یهودیان طی هولوکاست در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات کردند. ورشو تاکید دارد که پرونده دارایی‌های ضبط شده یهودیان بسته شده است.

دولت راست‌گرای لهستان و همچنین اپوزیسیون میانه‌رو و لیبرال این کشور به این قانون که در ماه مه 2018 از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امضا شده، بی‌اعتنایی کرده و تاکید دارد که چنین قانونی تاثیری بر لهستان نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها