کد خبر: 532551
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

مرز بین روسیه و اوکراین پرتنش است

بر دریافت ضمانت های امنیتی (از آمریکا و ناتو) اصرار داریم

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مرز بین روسیه و اوکراین پرتنش است و به همین دلیل مسکو بر دریافت ضمانت های امنیتی (از آمریکا و ناتو) اصرار دارد.

مرز بین روسیه و اوکراین پرتنش است
کد خبر: 532551
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۰۹:۴۸:۰۰

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی. ان. ان آمریکا که بخشی از آن روز یکشنبه در خبرگزاری روسی اسپوتنیک انتشار یافت، گفت: مسکو می خواهد پاسخ معینی به پیشنهادات خود در مورد ضمانت های امنیتی دریافت کند.  

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه تنش های شدیدی در مرزهای روسیه و اوکراین وجود دارد، اظهار داشت: این وضعیت برای قاره ما (اروپا) بسیار خطرناک است. روسیه در انتظار پاسخ مستقیم به نگرانی های خود است.  

روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نامه هایی را که حاوی پیشنهادات این کشور برای ارائه ضمانت های حقوقی- امنیتی درمورد اقدامات ناتو و گسترش این پیمان و استقرار زیر ساخت ها و تسلیحات آن در مناطق مجاور مرزهای روسیه بود به آمریکا و ناتو ارائه کرد.  

این مساله در گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در دهم ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در دوازدهم ژانویه (۲۲ دی) و نیز نشست شورای دایمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در سیزدهم ژانویه (۲۳ دی) بررسی شد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه مصاحبه گفت: آمریکا هیچ گونه شواهدی در مورد ادعاهای خود مبنی بر اینکه روسیه قصد برپایی مناقشه مسلحانه در مورد اوکراین دارد، ارائه نکرده است.  

پسکوف گفت: در وضعیت کنونی در شرایطی قرار می گیریم که بطور دائم هدف اتهامات بی اساس قرار می گیریم و اخبار دروغین و کذب منتشر می شود.   

به گزارش ریانووستی، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به تازگی بدون ارائه شواهد اعلام کرد که آمریکا می داند که روسیه چه زمانی به بهانه جعلی به اوکراین حمله خواهد کرد.  

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک روز پس از آنکه مشاور امنیت ملی این کشور از ادعای حمله قطعی روسیه به اوکراین عقب نشینی کرد، ادعا کرد اگر روسیه به کشور همسایه خود حمله کند، آمریکا به ارائه کمک های امنیتی به اوکراین برای کمک به این کشور جهت دفاع بهتر از خود ادامه خواهد داد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز جمعه به وقت محلی مدعی شد روسیه گروهی از عوامل خود را در اوکراین مستقر کرده است تا بهانه ای برای حمله دیگر به این کشور ایجاد کند.

وی مدعی شد هیچ کس نمی خواهد شاهد تهاجم و نفوذ دیگری به اوکراین باشد. ما هنوز معتقدیم که زمان و فضا برای دیپلماسی وجود دارد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند. روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها