کد خبر: 499830
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۱۲:۲۲
| |

آغاز رزمایش بزرگ ناتو در دریای سیاه و واکنش روسیه

در حالی رزمایش ناتو با عنوان «سی بریز -2021» امروز دوشنبه با شرکت نیروهای نظامی 32 کشور در دریای سیاه آغاز شد که مسکو هدف آن را بی ثبات کردن این منطقه دانست و اعلام کرد واکنش مناسب را نسبت به آن نشان خواهد داد.

آغاز رزمایش بزرگ ناتو در دریای سیاه و واکنش روسیه
کد خبر: 499830
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۱۲:۲۲

اعتمادآنلاین| رسانه های روسیه روز دوشنبه اعلام کردند: رزمایش سی بریز-2021 برای حمایت ناتو از اوکراین در برابر روسیه برگزار می شود و امسال حداکثر کشورها در آن شرکت کرده اند.

در این رزمایش 5 هزار نیروی نظامی از 32 کشور، 40 فروند هواپیما و بالگرد و 18 گروه نظامی ویژه و غواصان شرکت دارند.

بر اساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا ، در این رزماش نیروهای 17 کشور عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شرکت دارند و در جریان آن اقدامات جنگی در دریا، خشکی و هوا ازجمله هلی برد نیروهای هوابرد و نیز پدافند هوایی تمرین می شود.

آمریکا رزمناو «یواس اس روس» مجهز به موشک های بالدار تام هاوک را برای شرکت در رزمایش ناتو به دریای سیاه اعزام کرده است.

انگلیس نیز رزمناو دفندر را برای شرکت در این رزمایش اعزام کرده است که روز 23 ماه ژوئن (سوم تیر ماه) با عبور از آبهای سرزمینی روسیه در سواحل شبه جزیره کریمه باعث بروز جنجال سیاسی بین روسیه و انگلیس شد.

کشتی مرزبانی روسیه با تیراندازی با آتشبار و هواپیمای جنگی سوخوی نیروی هوافضای روسیه با پرتاب چهار بمب در مسیر حرکت این کشتی انگلیسی، آن را وادار به خروج از آبهای سرزمینی روسیه کرد.

رزمایش ناتو در دریای سیاه برای حمایت از اوکراین از سال 1997 برگزار می شود.

گفته شده است برگزاری این رزمایش با این حجم از نیرو توسط ناتو در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.

روسیه از ناتو خواستار خودداری از برگزاری این رزمایش شده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد که هدف رزمایش ناتو در دریای سیاه ، بی ثبات کردن اوضاع این منطقه است.

به گزارش ایرنا، زاخارووا تصریح کرد: هدف اول این رزمایش بی ثبات کردن بی پایان مناطق مجاور مرزهای روسیه است. این اقدام دسیسه جویانه برای واداشتن روسیه به واکنش است و پاسخ به آن حتما داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که غرب پاسخ روسیه به این گونه اقدامات را اعمال خصومت جویانه و تجاوزگرانه تعبیر می کند و به همین دلیل این اقدامات ناتو تحریک آمیز است.

وی ادامه داد: هدف دوم انتقال انواع تسلیحات و ادوات جنگی به اوکراین است و این سلاح ها و تجهیزات نظامی در خاک اوکراین باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها