کد خبر: 532317
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۳:۵۳
| |

موشک‌های شلیک شده کره شمالی از روی قطار بود

کره‌شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، هنگ موشکی مستقر در راه‌آهن یک روز قبل با برگزاری مانوری، دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی به سمت هدفی در دریای شرقی شلیک کرد.

موشک‌های شلیک شده کره شمالی از روی قطار بود
کد خبر: 532317
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۳:۵۳

کره‌شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، هنگ موشکی مستقر در راه‌آهن یک روز قبل با برگزاری مانوری، دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی به سمت هدفی در دریای شرقی شلیک کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه رسمی کره‌شمالی موسوم به آژانس خبری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد که این واحد مستقر در استان "پیونگان" که هم مرز چین است، این مانور را با هدف "بررسی و قضاوت مهارت" در فرایندهای اقدامش روز جمعه اجرا کرده است.  

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دومین آزمایش موشکی کره‌شمالی با استفاده از قطار و راه‌آهن از سپتامبر گذشته و سومین نمایش قدرت این کشور در سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

در گزارش رسانه رسمی پیونگ‌یانگ آمده است: صبح روز جمعه، این هنگ قبل از حرکت سریع به سمت محل پرتاب، در اطلاعیه‌ای کوتاه از سمت ستاد کل ماموریت شلیک دریافت کرد و با دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی، دقیقاً هدف تعیین‌شده در دریای شرقی کره را هدف اصابت قرار داد. آمادگی رزمی این یگان، نشان‌دهنده قابلیت مانور بالای آن است و میزان اصابت در این مانور بسیار مورد ستایش قرار گرفت. مسائلی برای ایجاد سامانه عملیات موشکی راه‌آهن در سراسر این کشور و یافتن راه‌هایی برای تکمیل بیشتر متدهای سبک مبارزه ما با موشک‌های شلیک‌شده از روی قطار مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، مانور مذکور با نظارت افسران فرماندهی ارتش خلق کره و رهبری مقامات آکادمی علوم دفاعی انجام شد. در این بیانیه به حضور کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اشاره‌ای نشده است.

ارتش کره‌جنوبی روز جمعه اعلام کرد، همسایه‌ شمالی‌اش دو پرتابه شلیک کرده که بعد از پیمودن مسافت حدودی ۴۳۰ کیلومتر با ارتفاع ۳۶ کیلومتر و سرعت شش ماخ که شش برابر سرعت صوت است، به دریای شرقی افتاد.

به گفته تحلیلگران، این موشک‌ها ظاهرا از نوع کی‌ان-۲۳ (KN-۲۳) بودند که به سبک موشک بالستیک متحرک اسکندر روسیه طراحی شده‌اند. این موشک از فناوری رادارگریزی برخوردار است و بنابراین تحرکات پدافند موشکی کره‌جنوبی را پیچیده می‌کند.

پایگاه خبری کی‌سی‌ان‌ای به برد این موشک‌ها یا نوع آن اشاره‌ای نکرده است. این اخبار در بحبوحه تلاش ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های تازه‌ای علیه پیونگ‌یانگ به دنبال یک سری آزمایش‌های موشکی جدید آن منتشر می‌شوند.

ساعاتی پیش از اجرای تازه‌ترین شلیک آزمایشی، کره‌شمالی از ایالات متحده بابت اعمال تحریم‌های تازه انتقاد کرده و آن را "تحریک‌آمیز" خوانده و نسبت به یک واکنش قدرتمند هشدار داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها