کد خبر: 531662
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۸:۱۹:۵۷
| |

دومین آزمایش موشکی کره شمالی در ۲۰۲۲

کره جنوبی بامداد امروز سه شنبه از شلیک یک "پرتابه نامشخص" از سوی کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد. این دومین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در سال جدید و ظرف یک هفته است.

دومین آزمایش موشکی کره شمالی در ۲۰۲۲
کد خبر: 531662
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۸:۱۹:۵۷

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش در پیامی به خبرنگاران اعلام کرد که این پرتابه از سواحل شرقی شبه جزیره کره به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

به گزارش ایسنا، ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی جزئیات بیشتری در مورد این موشک اعلام نکرد.

گارد ساحلی ژاپن هم اعلام کرد که شلیک یک پرتابه "شبیه به یک موشک بالستیک" را در کره شمالی رصد کرده است.

این دومین آزمایش موشکی کره شمالی در سال ۲۰۲۲ و طی یک هفته می‌باشد.

کره شمالی پنجشنبه گذشته از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت طی روز سه شنبه ۵ ژانویه خبر داد. این اولین آزمایش موشکی کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بود و به گفته رسانه‌های کره شمالی، این موشک با طی مسافتی ۷۰۰ کیلومتری به هدف خود با دقت اصابت کرد.

کشورهای غربی و ژاپن این آزمایش موشکی را محکوم کردند.

روز دوشنبه، ایالات متحده، آلبانی، فرانسه، ایرلند، ژاپن و انگلیس پس از آزمایش موشک مافوق صوت در هفته گذشته، در بیانیه مشترکی از کره شمالی خواستند تا از هرگونه فعالیت "بی ثبات کننده" جدید خودداری کند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «ما از کره شمالی می‌خواهیم از هرگونه اقدام بی‌ثبات‌کننده جدید خودداری کند، برنامه‌های ممنوعه، سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود را کنار بگذارد و در یک گفت‌وگوی سازنده درباره خلع سلاح کامل شبه جزیره کره مشارکت کند.»

این دیپلمات آمریکایی که بیانیه مشترک شش کشور پیش از آغاز جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را قرائت کرد، افزود: این فعالیت‌ها خطر تشدید تنش را افزایش می‌دهد و تهدیدی بزرگ برای ثبات منطقه‌ای کره شمالی است.

سفیر آمریکا تاکید کرد که "کره شمالی باید به جای برنامه تسلیحات و تهدیدهای غیرقانونی به گفتگو و صلح روی آورد."

او گفت: هر پرتاب موشک نه تنها برای تقویت توانایی‌های کره شمالی، بلکه برای گسترش دامنه تسلیحات موجود جهت صادرات به مشتریان و فروشندگان غیرقانونی اسلحه در سراسر جهان است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پنج عضو آن یعنی آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس و ایرلند برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها