جمهوری آذربایجان مناطق مرزی ارمنستان را بمباران کرد

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که جمهوری آذربایجان با استفاده از پهپاد و توپخانه اقدام به بمباران مناطق مرزی این کشور کرده است.

جمهوری آذربایجان مناطق مرزی ارمنستان را بمباران کرد
کد خبر: 531858
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۲۲:۰۳:۴۱

وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد، مناطق مرزی این کشور را بمباران کرده است.

به گزارش فارس، به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز 11 ژانویه ساعت 17:30، یگان‌هایی از نیروهای مسلح آذربایجان بمباران مواضع ارمنی‌هایی که در سمت شرقی مرز آذربایجان- ارمنستان مستقر بودند را از سرگرفته و از توپخانه و پهپاد استفاده کردند. طرف ارمنی نیز اقدامات تقابلی مناسب را اتخاذ کرد و تا ساعت 18:30 تیراندازی ادامه داشت».

وزارت دفاع ارمنستان اضافه کرد که سه سرباز این کشور در این بمباران مجروح شدند.

در این بیانیه اضافه شده است که در حال حاضر اوضاع در مرز آذربایجان- ارمنستان تقریبا پایدار بوده و کاملا تحت نیروهای مسلح ارمنستان قرار دارد.

در شرایطی که تنش‌ها بین باکو و ایروان همچنان خبرساز است، جمهوری آذربایجان از شهادت یک سرباز این کشور در منطقه مرزی خبر داد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، یک سرباز این کشور به نام «نظروف آیاز آذر» ظهر یازدهم ژانویه (امروز سه شنبه) در منطقه مرزی کلبجر در حمله نیروهای ارمنستان جان خود را از دست داد.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصریح شده که این نیروی نظامی در اقدام تحریک آمیز نیروهای ارمنستانی در مروز دو کشور به «شهادت» رسید.

کشته شدن یک نظامی جمهوری آذربایجان در مرز مشترک با ارمنستان در شرایطی اعلام شده که دو کشور یک جنگ ۴۴ روزه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی را تجربه کردند.

این جنگ هر چند با میانجیگری روسیه به توافق آتش‌بس ختم شد اما تنش‌های ارمنستان و جمهوی آذربایجان بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن گذرگاه‌های ارتباطی همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها