نظربایف، رئیس جمهور سابق قزاقستان در پایتخت به سر می برد

در پی افزایش شایعات مبنی براینکه رئیس جمهوری سابق قزاقستان از ناآرامی ها در این کشور حمایت می کند، سخنگوی نظربایف اعلام کرد که وی در حال حاضر در پایتخت این کشور به سر می برد و با رئیس جمهوری نشست های مشورتی برگزار می کند.

نظربایف، رئیس جمهور سابق قزاقستان در پایتخت به سر می برد
کد خبر: 531020
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۵:۲۵

در پی افزایش شایعات مبنی براینکه نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری سابق قزاقستان از ناآرامی ها در این کشور حمایت می کند، آیدوس اوکیبای سخنگوی نظربایف در پیامی توئیتری اعلام کرد که نظربایف در حال حاضر در پایتخت این کشور به سر می برد و با رئیس جمهوری نشست های مشورتی برگزار می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی قزاقستان (KAZINFORM)، سخنگوی مزبور تاکید کرد که نورسلطان نظربایف در نورسلطان (پایتخت قزاقستان) به سر می برد و دیدارهای مشورتی با قاسم جومارت توقایوف رئیس جمهوری این کشور داشته است.

نورسلطان نظربایف همچنین با سران کشورهای دوست مذاکرات تلفنی داشته است. وی از همه خواسته است به رئیس جمهوری قزاقستان کمک کنند بر تهدیدهای فعلی غلبه و تمامیت قزاقستان را تضمین کند.

ناآرامی های  هفته گذشته در قزاقستان با افزایش قیمت سوخت آغاز شد اما بلافاصله نورسلطان نظربایف هدف خشم عمومی قرار گرفت.  به دنبال بالاگرفتن اعتراض‌ها در دو شهر بزرگ قزاقستان به علت افزایش قیمت سوخت، دولت این کشور استعفا کرد.

قیمت سوخت در این کشور تا همین اواخر به قدری ارزان بود که اکثر مردم این کشور با تبدیل موتورهای خودروهای خود به گاز مایع سعی داشتند علاوه بر استفاده از خودروهای شخصی در ایاب و ذهاب هزینه‌های زندگی را نیز به راحتی مدیریت کنند، اما تصمیم جدید دولت برای افزایش قیمت سوخت آن‌ها را وارد یک چالش اقتصادی و اجتماعی جدید کرده است.

با این وجود برخی رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی از دست داشتن نورسلطان نظربایف در تحولات داخلی اخیر در این کشور آسیای مرکزی خبر دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها