کد خبر: 531010
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۶:۳۱
| |

جان باختن ۱۹ نفر بر اثر سرما در پاکستان، اعلام وضعیت بحران

همزمان با جاری شدن سیل در بلوچستان پاکستان، سرمای شدید در مناطق کوهستانی این کشور و بارش سنگین برف در منطقه گردشگری «مری» در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر اسلام‌آباد جان ۱۹ نفر را گرفت و موجب گرفتاری هزاران گردشگر در منطقه شد.

جان باختن ۱۹ نفر بر اثر سرما در پاکستان، اعلام وضعیت بحران
کد خبر: 531010
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۶:۳۱

منابع رسمی پاکستان روز شنبه اعلام کردند که سرمای شدید و برف سنگین باعث گرفتاری هزاران گردشگر در مناطق شمالی این کشور از جمله شهر «مری» شده و دولت وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور پاکستان نیز گفت که سرما جان ۱۹ گردشگر را گرفته و مسدود شدن راه‌ها ناشی از بارش سنگین برف باعث کمبود غذا، دارو و دیگر کالاهای مورد نیاز به سمت مناطق گردشگری شده است.

«شیخ رشید احمد» اعلام کرد: برای کنترل اوضاع، تمام مسیرهای منتهی به سایت‌های توریستی بسته شده و از نیروهای مسلح نیز برای کمک به نهادهای غیرنظامی درخواست کمک شده است.

در همین حال بارندگی‌های شدید در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان نیز هزاران نفر را آواره کرد و صدها واحد مسکونی نیز تخریب شد. نهادهای مقابله با وضعیت اضطراری و نیروهای مسلح به مناطق سیل زده اعزام و عملیات کمک رسانی به آسیب دیدگان اجرا شده است.

شبکه‌های خبری پاکستان اعلام کردند: منطقه گردشگری «مری» از سوی دولت ایالتی بحران زده اعلام شده و پیش بینی می‌شود تداوم بارش برف عملیات نجات گرفتار شدگان را با مشکل مواجه سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها