در اولین روز از سال ۲۰۲۲:

مبادله فهرست تاسیسات هسته‌ای بین پاکستان و هند

پاکستان و هند با وجود تداوم کاهش سطح تعاملات دیپلماتیک در روابط دوجانبه، برای سی‌و چهارمین سال متوالی فهرست و اطلاعات تاسیسات هسته‌ای خود را با یکدیگر مبادله کردند.

مبادله فهرست تاسیسات هسته‌ای بین پاکستان و هند
کد خبر: 529770
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۳:۵۲

اسلام‌آباد و دهلی‌نو در راستای پیمان منع حمله به تاسیسات و نیروگاه های اتمی یکدیگر، فهرستی از تاسیسات اتمی خود را امروز شنبه و در نخستین روز از سال ۲۰۲۲ مبادله کردند.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام آباد و دهلی نو بر اساس بند۲ توافقنامه منع حملات علیه تاسیسات هسته ای بین دو کشور در دهم دیماه ۱۳۶۷ شمسی (۳۱ دسامبر ۱۹۸۸)، فهرستی از محل استقرار تاسیسات هسته ای خود را اول ژانویه هر سال با یکدیگر مبادله می کنند.

براساس این توافقنامه، این فهرست امروز به طور رسمی به نمایندگان سفارتخانه های پاکستان و هند در محل وزارت امور خارجه دو کشور تحویل شد.

تبادل فهرست تاسیسات هسته ای بین پاکستان و هند حتی زمانی که روابط فعلی دو کشور پس از نبرد هوایی سال ۲۰۱۹، تشدید درگیری های مرزی و لغو امتیاز ویژه منطقه کشمیر به سردی گراییده نیز، ادامه یافته است.

به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان؛ این کشور و هند بر اساس قرارداد جداگانه و دوجانبه؛ فهرستی از زندانیان دو کشور را نیز مبادله کردند.

بر اساس موافقتنامه دسترسی به تسهیلات کنسولی بین دو کشور در اول خرداد ۱۳۸۷(۲۱ می ۲۰۰۸)، اسلام آباد-دهلی‌نو فهرست زندانیان دو کشور را دوبار در سال رد و بدل می کنند.

در بیانیه امروز آمده است: فهرست ۶۲۸ زندانی هندی شامل ۵۱ غیرنظامی و ۵۷۷ صیاد به نماینده سفارت این کشور در اسلام آباد و فهرست ۳۵۴ زندانی پاکستان در هند نیز به سفارت اسلام‌آباد در دهلی تحویل داده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها