کد خبر: 530924
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۴:۲۳:۴۹
| |

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در مجلس:

رفتار سئول در مواجه با اموال مسدود شده بیانگر عدم استقلال است

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در مجلس اعتقاد دارد ارتباط دادن مذاکرات وین و حضور مقامات کره جنوبی در حاشیه این گفتگوها برای پرداختن به اموال بلوکه شده ایران محلی از اِعراب ندارد.

رفتار سئول در مواجه با اموال مسدود شده بیانگر عدم استقلال است
کد خبر: 530924
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۴:۲۳:۴۹

محمدصالح جوکار  در خصوص عدم آزادسازی اموال ایران از سوی کره جنوبی و گره زدن این مهم به مذاکرات برجامی، گفت: متاسفانه برخی از کشورها مانند کره جنوبی همانند آمریکایی ها فکر می کنند و از ترس فشار و تحریم های کاخ سفید، در راستای سیاست های آنها قدم بر می‌دارند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسدودسازی اموال کشورمان در کره جنوبی هیچ ارتباطی با پروتکل های بین المللی مانند سازمان ملل ندارد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که ارتباط دادن مذاکرات وین و حضور مقامات کره جنوبی در حاشیه این گفتگوها برای پرداختن به اموال بلوکه شده محلی از اِعراب ندارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دسیسه های اقتصادی کاخ سفید شاهد بلوکه شدن اموال کشورمان در برخی کشورها هستیم، ادامه داد: بر این اساس باید اذعان کرد هیچگاه نمی توان به کشورهایی که مطابق این سیاست ها رفتار می کنند، اعتماد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع وقتی منافع کشورهایی مثل کره جنوبی در حوزه صادرات محصولاتشان به ایران تامین می شود هیچگاه صحبت از تحریم های آمریکا در میان نیست اما وقتی منافعشان به خطر می افتد، شاهد رفتارهای متناقض هتیم.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک رفتار سئول در مواجه با اموال بلوکه شده تهران بیانگر عدم استقلال سیاسی، اقتصادی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها