کد خبر: 530331
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۷:۲۵:۱۰
| |

یک دیپلمات غربی:

آمریکا باید پیشگام احیای برجام باشد

یک دیپلمات غربی گفت که از آنجا که آمریکا اقدام به خروج از توافق هسته‌ای کرد، باید پیشگام احیای این توافق باشد.

 آمریکا باید پیشگام احیای برجام باشد
کد خبر: 530331
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۷:۲۵:۱۰

یک دیپلمات غربی به پایگاه خبری «پولیتیکو» گفت که از آنجه که آمریکا اقدام به خروج از توافق هسته‌ای کرد، باید پیشگام احیای این توافق باشد.

به گزارش ایلنا، وی افزود که این آمریکا بود که از برجام خارج شد و بنابراین باید با لغو تحریم‌ها نخستین گام را برای احیای آن بردارد.

تا کنون بسیاری از مقام‌های بین‌المللی بر لزوم برداشتن گام نخست توسط آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی تأکید کرده‌اند.

از جمله، «ایلهان عمر» عضو  مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این‌که این کشور اقدام به ترک برجام کرد، گفته است که چرا واشنگتن نباید طرفی باشد که گام نخست را برای بازگشت به این توافق برمی‌دارد؟

بر اساس این گزارش، ایلهان عمر طی نشستی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور پرسیده بود که با توجه به اینکه این آمریکا بود که از برجام خارج شد، چرا اصرار دارد نخست ایران به رعایت کامل تعهدات خود بازگردد؟

وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد در زمینه مذاکرات ایران، با توجه به اینکه هر دو طرف منتظر برداشتن گام نخست توسط طرف مقابل هستند، نوعی بن‌بست ایجاد شده است. واقعیت آشکار این است که ما بودیم که توافق را ترک کردیم؛ چرا ما نباید طرفی باشیم که گام نخست را برای بازگشت به آن برمی‌داریم؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها