کد خبر: 529984
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۲:۳۲
| |

ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی در آتش سوخت

اورژانس آفریقای جنوبی اعلام کرد که سقف پارلمان آفریقای جنوبی در کیپ تاون در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ(۹ به وقت تهران) امروز - یکشنبه - دچار آتش سوزی شد.

ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی در آتش سوخت
کد خبر: 529984
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۲:۳۲

اورژانس آفریقای جنوبی اعلام کرد که سقف پارلمان آفریقای جنوبی در کیپ تاون که ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ(۹ به وقت تهران) امروز - یکشنبه - دچار آتش سوزی شد، در آتش سوخته و زبانه‌های آتش همچنان شعله ور و آتش‌سوزی هم هنوز مهار نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یک سخنگوی اورژانس کیپ تاون، سقف پارلمان آتش گرفته و ساختمان آن نیز در آتش سوخته است. آتش هنوز مهار نشده و ترک خوردگی در دیوارهای ساختمان گزارش شده است.

علت بروز این آتش سوزی تاکنون اعلام نشده است .

تصاویری که در فضای مجازی منتشر و از سوی خبرگزاری فرانسه نیز تایید شده انبوهی از آتش را بر روی سقف یکی از ساختمان‌ها نشان می‌دهد.

همچنین به گزارش رسانه محلی "نیوز ۲۴"، ۳۶ آتش نشان در محل حادثه حضور دارند و مقام‌های آفریقای جنوبی در تلاش برای مهار آتش، نیروهای بیشتری را درخواست کرده‌اند.

ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی در کیپ تاون شامل سه بخش شامل بخش‌های قدیمی و اصلی است که در سال ۱۸۸۴ تکمیل شد. ساختمان‌های الحاقی جدید در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۸۰ پارلمان ملی را در خود جای داده است.

آوریل سال گذشته( ۳۰ فروردین ۱۴۰۰) آتش سوزی بخشی از کتابخانه دانشگاه کیپ تاون که مجموعه بی نظیری از آرشیوهای آفریقایی را در خود جای داده بود، ویران کرد.

در پی این حادثه که در دامنه کوه‌های مشرف به کیپ‌تاون رخ داده و به دانشگاه این شهر نیز سرایت کرد، مقام‌های دانشگاه مجبور به تخلیه دانشجویان از محوطه دانشگاه شدند.

در این حادثه بیش از ۱۰۰ آتش‌نشان و کارکنان اورژانس به محوطه دانشگاه و پارک ملی کیپ‌تاون اعزام شدند. همچنین از چهار بالگرد برای ریختن آب در محل آتش‌سوزی استفاده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها