کد خبر: 529512
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۱:۴۹:۱۷
| |

کاهش ۳۸ درصدی موارد ابتلای اومیکرون در آفریقای جنوبی

براساس داده‌های منتشر شده، براساس داده‌های جدید، موارد ابتلا به کرونا طی یک هفته اخیر در آفریقای جنوبی با ۳۸ درصد کاهش مواجه بوده است.

کاهش  ۳۸ درصدی موارد ابتلای اومیکرون در آفریقای جنوبی
کد خبر: 529512
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۱:۴۹:۱۷

براساس داده‌های جدید، موارد ابتلا به کرونا طی یک هفته اخیر در آفریقای جنوبی با ۳۸ درصد کاهش مواجه بوده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، شواهد نشان می‌دهد، سویه امیکرون از شدت بسیار کمتری نسبت به دلتا بخوردار است؛  موارد کرونا این کشور در هفت روز منتهی به ۱۷ دسامبر به اوج خود رسید و میانگین ۲۳۴۳۷ مورد ثبت شده بود، اما تا روز دوشنبه، این تعداد با ۳۸ درصد کاهش به ۱۴۳۹۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا رسید.

این ارقام میانگین هفت روزه است که آنها را قابل اعتمادتر از آمارهای نوسان روزانه می‌کند؛ کارشناسان پزشکی می‌گویند، کاهش قابل توجه موارد جدید کرونا در آفریقای جنوبی در روزهای اخیر ممکن است نشان دهنده این باشد که افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در این کشور با محوریت سویه امیکرون اوج خود را پشت سر گذاشته است.

جیمی جنکینز، رئیس سابق تجزیه و تحلیل سلامت در دفتر آمار ملی گفت: این داده‌ها آنچه را که دانشمندان در آفریقای جنوبی گفته‌اند تایید می‌کند که امیکرون گونه‌ای است که قابل انتقال‌تر است و باعث می‌شود افراد بیشتر به این بیماری مبتلا شوند اما علائم و تأثیر آن کمتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها