کد خبر: 249153
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در مجلس:

نزدیک شدن به بن سلمان امروز برای کشورها هزینه دارد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: بن سلمان در غرب به عنوان یک چهره نوگرا و اصلاح گرا شناخته  و معرفی شده بود،اما بعد از قتل خاشقجی ورق برگشت.

نزدیک شدن به بن سلمان امروز برای کشورها هزینه دارد
کد خبر: 249153
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی ضمن اشاره به تور سفرهای نافرجام بن سلمان به کشورهای عربی، گفت: قبل از ماجرای قتلخاشقجی یک مسابقه و رقابتی برای ارتباط با بن سلمان ولیعهد عربستان در میان کشورهای عربی و دولتمردان این کشورها بود. رقابت کشورها برای نزدیک شدن به سعودی و شخص بن سلمان به علت منافع‌شان و به خاطر بسیاری ازروابط بود؛ چراکه این تلقی وجود داشت که قدرت اصلی عربستان در دست بن سلمان است، وی اصلاحاتی را انجام داده و رهبری نوگرا است به علت این ویژگی ها سعی می کردند با وی ارتباط داشته باشند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بن سلمان در غرب هم به عنوان یک چهره نوگرا و اصلاح گرا شناخته و معرفی شده بود، تاکید کرد: اما بعد از قضیه خاشقجی ورق برگشت و الان نزدیک شدن به بن سلمان هزینه دارد.دعوت کردن از ولیعهد جوان سعودی تبعاتی به همراه دارد. درهمین چند روز اخیر که بحث دیدار ترامپ و بن سلمان مطرح بود،جان بولتون اعلام کرد که ترامپ برنامه ای برای دیدار با بن سلمان ندارد، از آن طرف هم در مراکش اعلام شد که آمادگی برای میزبانی بن سلمان را ندارد،در تونس هم سفرش نیمه کاره ماند.این نشان می دهد که ولیعهد عربستان در شرایط قبل از قتل خاشقجی نیست.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شرایط به نحوی است که بن سلمان به دو بخش قبل از قتل خاشقجی و بعد از قتل خاشقجی تقسیم شده است،مطرح کرد: ولیعهد عربستان دیگر شرایط قبل را ندارد و مهم این است که اتفاقات یمن و بحران یمن در این قضیه خیلی اهمیت ندارد. متاسفانه قتل عام مردم بی دفاع یمن برای جامعه جهانی اهمتی نداشته و آنچه که بن سلمان را از بالا به پایین کشید ماجرای قتل خاشقجی بود. لذا با توجه به اینکه در عالم سیاست نمی شود با قطعیت صحبت کرد؛ولی به نظر می رسد که رهبران کشورهای گروه G20 آمادگی دیدار با بن سلمان را در این شرایط نداشته باشند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها