کد خبر: 529001
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۲۰:۱۹:۰۳
| |

بیانیه حماس، به مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ نخست غزه:

مقاومت و انتفاضه تنها راه بازپس‌گیری حق ملت فلسطین است

جنبش حماس بر گزینه مقاومت فراگیر به ویژه مقاومت مسلحانه و شعله‌ور کردن آتش انتفاضه برای مقابله با اشغالگران تأکید کرد.

مقاومت و انتفاضه تنها راه بازپس‌گیری حق ملت فلسطین است
کد خبر: 529001
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۲۰:۱۹:۰۳

جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ نخست غزه تأکید کرد که مقاومت تنها راه دفاع از سرزمین، آرمان ملت فلسطین و اسرای آن است.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است که مقاومت قادر است با اشغالگران مقابله کرده و جنایت‌های روزافزون آن را متوقف کند.

در بیانیه مذکور آمده است که جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات آن هرگز با گذشت زمان فراموش نخواهد شد و عاملان این جنایت‌ها باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

رژیم صهیونیستی سیزده سال پیش (۲۰۰۸) در چنین روزی جنگ نخست علیه نوار غزه را پس از آنکه حماس کنترل این منطقه را به دست گرفت، آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی این جنگ را «سُرب گداخته» و مقاومت فلسطین آن را «الفرقان» نامگذاری کردند. در این جنگ حدود ۴۰۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، حماس در بیانیه خود با اشاره به اینکه ملت فلسطین هرگز این جنایت‌ها را فراموش نکرده و به خون پاک شهدا وفادار خواهد ماند، آورده است که مقاومت و انتفاضه در سراسر سرزمین فلسطین تا آزادی کامل آن ادامه دارد.

حماس همچنین تأکید کرد که آزادی تمامی اسرا از زندان‌های رژیم اشغالگر، یک مسئولیت ملی است که در اولویت حماس قرار دارد و نظامیان اسیر اسرائیلی که در نزد مقاومت هستند، هرگز روی آفتاب را نخواهند دید مگر اینکه اسرای قهرمان ما آزاد شوند.

حماس تصریح کرد که تداوم محاصره نوار غزه به مدت ۱۵ سال و عدم پایبندی به بازسازی ویرانه‌های غزه، درد و رنج بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی را تشدید کرده است.

این جنبش با هشدار درباره خطرات این اوضاع و پیآمدهای آن، از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تا برای رفع این محاصره دست به اقدام فوری بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها