سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس؛ ادامه مقاومت تا پیروزی نهایی

حماس به مناسبت آغاز فعالیت‌های بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد تأسیس این جنبش اعلام کرد، به مقاومت در تمام انواع آن از جمله مقاومت مسلحانه تا آزادسازی زمین و مقدسات و پس گرفتن حقوق کامل ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس؛ ادامه مقاومت تا پیروزی نهایی
کد خبر: 525403
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۵:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حماس امروز (یکشنبه) از آغاز فعالیت‌های بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد تأسیس این جنبش با عنوان « حماس.. درع القدس وطریق التحریر» (حماس... سپر قدس و راه آزادسازی) خبر داد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، «فوزی برهوم» در سخنانی گفت: حماس برای سالگرد امسال نام " درع القدس- وطریق التحریر" را انتخاب کرد که نقطه اوج پیروزی‌ها و مقاومت ماست و در مقدمه آن گردان‌های القسام قرار دارند؛ کسانی که توهم ارتش اشغالگر و سران ترسوی آن را از بین بردند، دروغ بودن (موجودیت) رژیم ادعایی‌شان را برملا کردند و سیستم سیاسی، امنیتی و نظامی آن را شکست دادند.

وی ادامه داد، حماس تمام معانی جهاد، مبارزه و مقاومت را در طول بیش از سه دهه در برابر رژیم صهیونیستی تثبیت کرد، رژیمی که به صورت مداوم در حال هدف گرفتن سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین است.

برهوم تأکید کرد که حماس به مقاومت در تمام انواع آن از جمله مقاومت مسلحانه تا آزادسازی زمین و مقدسات و پس گرفتن حقوق کامل ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

وی سپس گفت: از اصول خود، حقوق ملت و ذره‌ای از خاک خود کوتاه نخواهیم آمد و هر توافقی که از حقوق ملت ما بکاهد چیزی را تغییر نخواهد داد.

برهوم افزود، نبرد آزادسازی و آمادگی برای پیروزی بزرگ ادامه داد و آزادسازی فلسطین و در هم شکستن اشغالگر حتمی است و تنها مسأله زمان مطرح است.

وی تأکید کرد، تمامی طرح‌ها برای نابودی مسأله فلسطین، عادی‌سازی روابط، تخریب وجهه مقاومت و امثال آن رو به نابودی است و وعده خداوند بالاتر از تمام این توطئه‌هاست.

حماس در 14 دسامبر 1987 به دست تعدادی از سران گروه «اخوان المسلمین» در نوار غزه که «احمد یاسین» از شناخته‌ترین آنها بود، تأسیس شد. تأسیس حماس تقریبا همزمان با آغاز انتفاضه اول فلسطین معروف به «انتفاضه سنگ» در 9 دسامبر 1987 بود.

تأسیس گردان‌های «القسام»

حماس در سال 1992 شاخه نظامی خود به نام گردان‌های «القسام» را تأسیس کرد. شاخه نظامی حماس قبل از تأسیس القسام تحت عنوان «المجاهدون الفلسطینیون» به فرماندهی «صلاح شحاده» کار می‌کرد.

مشارکت سیاسی

حماس برای اولین بار در سال 2006 در انتخابات مجلس فلسطین مشارکت و اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کرد. رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا در کنار فتح به عنوان رقیب اصلی حماس این نتایج را مردود دانستند .

از سال 2007 که کنترل نوار غزه در دست حماس قرار گرفت، اختلافات داخلی فلسطین رسما آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

ترور سران حماس

از آغاز تأسیس حماس تا کنون، رژیم صهیونیستی تعدادی از سران این جنبش را ترور کرده است:

ترور صلاح شحاده اولین موسس شاخه نظامی حماس در 22 ژوئیه 2002

ترور «اسماعیل ابوشنب» در 21 آگوست 2003

ترور «احمد یاسین» در 22 مارس 2004

ترور «عبدالعزیز الرنتیسی» موسس و رهبر حماس در 14 آوریل 2004

ترور «احمد الجعبری» از فرماندهان بسیار سرشناس گردان‌های القسام در 14 نوامبر 2012

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها