بر اساس بریده‌هایی از یک کتاب جدید:

عدم حضور دونالد ترامپ در مراسم تحلیف بایدن تصمیم خود او نبود / اگر می آمد دو سناتور جمهوری خواه مانع ورود او می شدند

طبق بریده‌هایی از یک کتاب جدید، عدم حضور رئیس جمهوری سابق آمریکا در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور، نه یک تصمیم خود متکی، بلکه متأثر از شنیده‌هایش مبنی بر این بوده که قرار است دعوتش به این مراسم، اساساْ لغو شود.

عدم حضور دونالد ترامپ در مراسم تحلیف بایدن تصمیم خود او نبود / اگر می آمد دو سناتور جمهوری خواه مانع ورود او می شدند
کد خبر: 522838
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۰:۵۷

اعتمادآنلاین| بخش‌هایی از کتاب جاناتان کارل، خبرنگار ای.بی.سی نیوز که به تازگی در سایت‌ها منتشر شده‌ است، درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکاست و به ماه‌های آخر ریاست وی در کاخ سفید می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بیزنس اینسایدر، ترامپ در 8 ژانویه در توییتر خود نوشت: به همه کسانی که از من پرسیده‌اند (می‌گویم)؛ من به مراسم تحلیف روز 20 ژانویه نخواهم رفت.

این آخرین توییت ترامپ پیش از مسدود شدن حسابش توسط توییتر بود، مسدودیتی که به دلیل "خطر تحریک بیشتر به خشونت" پس از یورش ششم ژانویه به کنگره آمریکا صورت گرفت.

اما به گفته کتاب جدید کارل، ترامپ خبردار شده بود که میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس وقت اکثریت سنای آمریکا، با ترس از تکرار وقایع خشونت‌بار ششم ژانویه، قصد داشته جلوی حضور ترامپ را در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی این کشور، بگیرد.

به ادعای این کتاب، "مک‌کانل که احساس می‌کرد نمی‌تواند یک بار دیگر به ترامپ فرصت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را بدهد، می‌خواست نامه‌ای با امضای چهار رهبر ارشد کنگره آمریکا بنویسد و طی آن، دعوت ترامپ به این مراسم را لغو کند."

اما طبق این کتاب، رهبر اقلیت‌های کنگره، ترامپ را از این موضوع آگاه کرد و نتیجتا ترامپ اعلام کرد که قصد شرکت در این مراسم را ندارد.

کارل نوشت: احتمالا ترامپ، که از سال 1869 تاکنون، اولین رئیس‌جمهوری آمریکا بود که به ظاهر، با تصمیم خودش از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری بعدی صرف‌نظر کرد، می‌خواست مردم فکر کنند این تصمیم، کاملا از سوی شخص او گرفته شده است.

در مقابل، لیز هرینگتون، سخنگوی ترامپ، در توییتی به نقل از این رئیس جمهوری پیشین آمریکا، علاوه بر تکرار ادعاهای تقلب انتخاباتی، مدعی شد که ترامپ شخصاً این تصمیم را گرفته و به مک‌کانل و کارل، توهین کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها