مارک دابوویتز، مدیر عامل بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا:

هرگونه توافق با ایران تنها در صورت تأیید سنا معتبر است

مدیر عامل بنیاد دفاع از دموکراسی، با انتقاد از وعده رئیس‌جمهوری آمریکا برای پایبندی کشورش به برجام، اعلام کرد که این وعده کاملا بی‌ارزش است.

هرگونه توافق با ایران تنها در صورت تأیید سنا معتبر است
کد خبر: 520647
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۰۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «مارک دابوویتز» مدیر عامل بنیاد دفاع از دموکراسی که یکی از مشاوران دولت سابق آمریکا در امور ایران بود، با انتقاد از وعده «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای پایبندی کشورش به برجام، اعلام کرد که این وعده کاملا بی‌ارزش است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وی با تأکید بر این‌که هرگونه توافق با ایران باید به تأیید سنای آمریکا برسد، گفت که وعده بایدن در خصوص برجام، کاملاً بی‌ارزش است مگر آنکه با رضایت و توصیه سنا معاهده‌ای به تصویب برسد.

در همین حال، روزنامه گاردین نیز در گزارشی به تعهدات برجامی بایدن پرداخت و نوشت: «بایدن در ارزش تضمین‌هایی که می‌تواند به ایران بدهد، دچار مشکل شده است، زیرا توافق هسته‌ای یک معاهده امضا شده توسط سنای آمریکا نیست و او نمی‌تواند دست دولت‌های آینده آمریکا را ببندد».

با این حال، تعهد بایدن که توسط سه قدرت اصلی اروپایی امضا شده است؛ ممکن است نشانه‌ای از این باشد که ایالات متحده می‌خواهد فضای مثبت‌تری را قبل از ازسرگیری مذاکرات وین ایجاد کند که ایران پس از فشارها و تأخیرهای زیاد، وعده داده است که در نوامبر از سرگرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها