کد خبر: 528777
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۷:۱۰:۱۱
| |

ائتلاف عربی:

حوثی‌ها ۸۵۱ پهپاد و ۴۳۰ موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده‌اند

ائتلاف عربی به رهبری عربستان همانطور که وعده داده بود، حزب‌الله لبنان را مسؤول هدف گیری غیرنظامیان در عربستان و یمن دانست و اتهاماتی را نیز علیه ایران مطرح کرد.

حوثی‌ها ۸۵۱ پهپاد و ۴۳۰ موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده‌اند
کد خبر: 528777
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۷:۱۰:۱۱

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی بدون اشاره به قتل و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه یمنی در حملات هر روزه سعودی‌ها به این کشور ادعا کرد: ما موافق تمام طرح‌های حمایت از گفت‌وگو و روند مسالمت‌آمیز هستیم و برقراری و احیای ثبات و امنیت در یمن به نفع عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است! از این رو طرح‌های بسیاری برای حل سیاسی فراگیر ارائه کردیم؛ اما حوثی‌ (انصارالله یمن) آنها را رد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، این سخنگو با اشاره به اینکه ادله‌ای‌ رو خواهیم کرد که انصارالله تصمیم گیرنده نیست و ایران و حزب‌الله لبنان به جای آن تصمیم می‌گیرند، در یاوه‌گویی بی‌اساس و فرافکنی علیه ایران مدعی شد: "نظام ایران ایده طایفه‌ای در یمن، لبنان، عراق، سوریه را تغذیه می‌کند و گروه‌های اطلاعاتی و خرابکار در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد و جنگ در یمن نبرد بین صلحی است که ما می‌خواهیم و ویرانی است که ایران می‌خواهد! "

او در ادامه کنفرانس خبری مدعی شد: "حوثی‌ها موشک‌ها را در محله‌های مسکونی ذخیره کرده‌اند، غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند؛ در حالیکه غیرنظامیان به خصوص با ادامه کوچ آنها به دلیل حوثی‌ها اولویت‌ ما هستند! "

این سخنگو همچنین اظهار کرد: ۸۵۱ پهپاد و ۴۳۰ موشک را حوثی‌ها به سمت عربستان شلیک کرده‌اند که ما آنها را رهگیری و دفع کرده‌ایم. ما ۱۰۰ قایق بمب‌گذاری شده را در دریای سرخ منهدم کردیم، به این ترتیب در برقراری امنیت در باب المندب و جنوب دریای سرخ سهیم بودیم!

المالکی در اظهارات بی‌اساس خود و برای توجیه بمباران فرودگاه صنعا گفت: حوثی‌ها از فرودگاه صنعا برای شلیک موشک‌ها به سمت عربستان استفاده می‌کنند و همچنین از آنجا برای به پرواز درآوردن پهپادها و شلیک موشک‌های بالستیک بهره می‌برند، حوثی‌ها توانمندی‌های ویژه پهپادی را کسب کرده‌اند و آزمایش‌هایی را در داخل فرودگاه صنعا انجام می‌دهند.

او همچنین ویدیویی‌ جعلی را ارائه کرد که مدعی شد مربوط به کارشناسان حزب‌الله لبنان در یمن هستند. او، انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله لبنان گرفت و آن را مسؤول هدف گیری غیرنظامیان در عربستان و یمن دانست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها