کد خبر: 528713
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۰:۰۱
| |

بر اساس نتیجه یک نظرسنجی:

انگلیسی ها از برگزیت ناامید شده اند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که با گذشت یک سال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از هر ۱۰ رای دهنده به برگزیت بیش از ۶ نفر بر این باورند که برگزیت برخلاف انتظارات آنها وضعیت بدی پیدا کرده و یا حتی به وخامت گراییده است.

انگلیسی ها از برگزیت ناامید شده اند
کد خبر: 528713
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۰:۰۱

روزنامه گاردین نوشت، نظرسنجی موسسه تحقیقاتی اوپینیون به سفارش روزنامه آبزرور انجام شده و یک هفته بعد از استعفای دیوید فراست مذاکره کننده اصلی برگزیت از دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی نشان می دهد که ۴۲ درصد از علاقه مندان به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در همه پرسی سال ۲۰۱۶ ، اکنون به نتیجه ای که تاکنون برگزیت داشته است، نگاهی منفی دارند.

همچنین ۲۶ درصد از حمایت کنندگان از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفته اند که این روند بسیار بدتر از آنچه بوده که انتظار داشتند و این در حالیست که ۱۶ درصد از رای دهندگان به برگزیت گفته اند که انتظار داشتند که برگزیت روند مثبتی در پیش نداشته باشد و اکنون ثابت شده که چنین انتظاری درست بوده است.

در بین کسانی که به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا رای دادند ۸۶ درصد گفتند که برگزیت بدتر یا وخیم تر از انتظارات آنان بوده است. به طور کلی فقط ۱۴ درصد از همه رای دهندگان گفتند برگزیت بهتر از انتظاراتشان بوده است.

آدام دراموند از اعضای این موسسه تحقیقاتی گفت که یکی از یافته های قابل توجه این نظرسنجی این بود که افراد طرفدار خروج اکنون بیشتر از قبل نسبت به امتیازات برگزیت تردید دارند.

این نظرسنجی در آستانه معرفی بازرسی های کامل گمرکی بر همه کالاهای صادراتی از اتحادیه اروپا به انگلیس از اول ژانویه منتشر شده که به باور رهبران تجاری می تواند به دلیل افزایش هزینه ها باشد و برخی از فعالان اقتصادی کوچکتر مانند صادرکنندگان مواد غذایی را از تامین خرده فروشی ها باز دارد.  این اقدامات از اواسط تابستان با بازرسی های بیشتری در زمینه واردات مواد غذایی دنبال خواهد شد.

شِین برنان مدیر اجرایی فدراسیون زنجیره تامین مواد غذایی انگلیس هشدار داد این امر می تواند در دسترس بودن محموله های غذایی از قاره اروپا به فروشگاه های انگلیس را کاهش دهد.

رئیس فدراسیون بین المللی تجاری مواد غذایی و آشامیدنی انگلیس نیز با تکرار همین نگرانی گفت با ایجاد موانع جدید تجاری نمی توان از بروز مشکلاتی در مرزها اجتناب کرد. در مواردی این امر می تواند به ایجاد موانع مهمی منجر شود که جلوی انتقال کالاها از اتحادیه اروپا را دستکم به صورت موقتی می گیرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها