کد خبر: 528426
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۸:۴۳:۱۰
| |

ترکیه، قطر و طالبان بر سر اداره فرودگاه کابل توافق کردند

آنکارا و دوحه که پیشتر بر سر اداره مشترک فرودگاه کابل و دیگر فرودگاه های افغانستان توافق کرده بودند، با مقامات طالبان نیز در این زمینه به توافق رسیدند.

ترکیه، قطر و طالبان بر سر اداره فرودگاه کابل توافق کردند
کد خبر: 528426
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۸:۴۳:۱۰

ترکیه و قطر با طالبان بر سر اداره مشترک فرودگاه کابل و ۴ فرودگاه دیگر در این کشور به توافق رسیدند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع ترکیه‌ای در این باره اعلام کردند که طرف‌ها مذاکرات سازنده وموثری در این زمینه انجام داده؛ توافق کردند که گروه‌هایی فنی را برای کار بر روی جزئیات این مسئله در روزهای آینده ایجاد کنند.

پیشتر و در همین رابطه خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده بود که آنکارا و دوحه برای اداره مشترک فرودگاه بین المللی کابل در افغانستان توافق کردند.

منابع مذکور در گفتگو با آناتولی گفته بودند که پس از گفتگو بین کمیته‌های دو کشور، یادداشت تفاهمی بین شرکت‌های ترکیه‌ای و قطری برای همکاری در اداره فرودگاه بر اساس مشارکت برابر، امضا شد.

گفته می‌شود که یادداشت تفاهم مذکور در جریان سفر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به دوحه پایتخت قطر برای شرکت در هفتمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر در ۷ دسامبر، به امضا رسیده است.

پروازها در فرودگاه بین‌المللی اصلی افغانستان در کابل پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در ماه آگوست (مرداد) به حالت تعلیق درآمد و نیروهای آمریکایی قبل از ترک این کشور، تجهیزات و یک سیستم رادار در این فرودگاه را نابود کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها