کد خبر: 497389
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۳:۲۱:۱۰
| |

مسکو:

طرح ترکیه برای حفاظت ازفرودگاه کابل خلاف توافق با طالبان است

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت که برنامه های ترکیه برای تأمین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان توافق با طالبان را نقض می کند.

طرح ترکیه برای حفاظت ازفرودگاه کابل خلاف توافق با طالبان است
کد خبر: 497389
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۳:۲۱:۱۰

اعتمادآنلاین| کابلوف مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان را شکستی برای ایالات متحده خواند و گفت که برنامه های ترکیه برای تأمین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان ضمن اینکه نقض توافق با طالبان است تاثیری هم در تامین امنیت افغانستان نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا جک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که ترکیه قصد دارد تا امنیت فرودگاه کابل را پس از خروج آمریکا تأمین کند. به گفته وی، جو بایدن و طیب اردوغان در جلسه ای در هفته جاری در این باره صحبت کردند.

طالبان نیز در بیانیه ای اعلام کرد، رهبران این گروه پیش از این، مخالفت خود را با باقی ماندن نیروهای خارجی در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکا و ناتو از این کشور جنگ زده پس از 11 سپتامبر به ترکیه اعلام کرده بودند.

بیانیه این گروه یک روز پس از آن اعلام شد که مقامات آمریکایی گفتند جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جلسه روز دوشنبه خود توافق کردند که ترکیه پس از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، وظیفه تامین امنیت فرودگاه بین المللی کابل، پایتخت افغانستان را برعهده بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها