کد خبر: 528393
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۲۱:۴۱:۴۵
| |

هوآ چانینگ، دستیار وزیر امور خارجه:

گستاخی سیاستمداران آمریکایی فراتر از تصور شده است

دستیار وزیر امور خارجه چین روز جمعه با اشاره به قانون اخیری که در آمریکا علیه پکن وضع شده گفت که گستاخی و بی‌شرمی برخی سیاستمداران آمریکایی بسیار فراتر از تصور و تحمل شده است.

گستاخی سیاستمداران آمریکایی فراتر از تصور شده است
کد خبر: 528393
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۲۱:۴۱:۴۵

«هوآ چانینگ» دستیار وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادعای مقام‌های آمریکایی درباره اردوگاه کار اجباری در سین‌کیانگ چین را «صرفا دروغی زشت و بی‌شرمانه» توصیف کرد.

به گزارش فارس، وی در رشته پیامی توییتری نوشت: «آن چیزی که از آن با نام نیروی کار اجباری و قتل عام در سین‌کیانگ یاد می‌شود صرفا یک دروغ زشت و بی‌شرمانه است. قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها، یک حمله خبیثانه به چین با هدف مهار توسعه این کشور است».

دستیار وزیر خارجه چین اضافه کرد: «حقایق درباره کار اجباری در آمریکا فراوان است. طی پنج سال گذشته و هر سال، بیش از 100 هزار نفر به آمریکا برای کار اجباری قاچاق شده‌اند».

وی گفت: «جنایت علیه بشریت و قتل عام بومی‌های آمریکا حقایق غیرقابل انکار با شواهد استوار است».

هوآ چانینگ اضافه کرد: «گستاخی و بی‌شرمی برخی سیاستمداران آمریکایی بسیار فراتر از تصور و تحمل شده است که برای مردم آمریکا ناراحت کننده است».

دستیار وزارت امور خارجه چین گفت: «پکن قطعا اقدامات متناسب برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع خود اتخاذ خواهد کرد. اما معتقدم که در نهایت چشمان مردم روشن خواهد شد و با حقیقت آشنا می‌شوند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ز» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران لایحه مصوب کنگره علیه چین را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. طبق این قانون، وارد کردن کالاهای تولید استان سین‌کیانگ چین به آمریکا ممنوع است.

دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» با اعمال تعرفه‌های سنگین علیه کالاهای چینی، سیاست جنگ تجاری علیه این کشور را در دستورکار قرار داد و متحدان خود را نیز تحت فشار قرار داد تا از واشنگتن پیروی کنند.

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این‌باره گفت چین بدون شک در آینده به قدرت اول اقتصادی در جهان تبدیل خواهد شد و آمریکا باید این را درک کند که نمی‌تواند مانع از این اتفاق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها