کد خبر: 528266
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۰۹:۵۱:۵۱
| |

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد:

اسرائیل باید پاسخگوی اشغالگری هایش باشد

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در سرزمین های فلسطین تاکید کرد که «اسرائیل باید به علت سال ها اشغال فلسطین به جامعه جهانی پاسخگو باشد.»

اسرائیل باید پاسخگوی اشغالگری هایش باشد
کد خبر: 528266
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۰۹:۵۱:۵۱

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست که «اسرائیل را به‌ دلیل ۵۴ سال اشغال کشور فلسطین پاسخگو کنند.»

به گزارش برنا، وی در این بیانیه نوشته است که در پنجمین سالروز تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت، جامعه جهانی باید تعهدها و قوانین خود را جدی بگیرد.

لینک تاکید کرد که بدون دخالت قاطع بین‌المللی برای مقصر دانستن اسرائیل در این اشغال، هیچ امیدی وجود ندارد که فلسطینیان در آینده نزدیک بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند و درگیری‌ها پایان یابد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: اگر قطعنامه ۲۳۳۴ توسط جامعه جهانی اجرا می شد و اسرائیل به آن عمل می‌کرد، به احتمال زیاد در آستانه برقراری یک صلح عادلانه و پایدار بودیم.

مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین آبان گذشته نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که برای پایان ۵۴ سال اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل به یک رویکرد شجاعانه نیاز است.

وی افزود: رویکرد دیروز، تنها به بن بست‌های دیپلماتیک مکرر منجر شده و الگوهای نقض حقوق بشر و اشغال بی‌پایان تا حد زیادی بدون مانع ادامه یافته است. این در درجه اول یک شکست سیاسی بوده است.  

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: شرایط زندگی فلسطینی‌ها، چه رسد به آینده سیاسی آن‌ها، ناامن‌تر شده است. سرپیچی اسرائیل (از قوانین و تعهدات بین المللی) تقریباً کنترل نشده ادامه دارد. روند صلح رو به مرگ است و صحبت جدی در مورد احیای آن وجود ندارد. ما شاهد شکل گیری یک کشور فلسطینی نیستیم، بلکه شاهد تقویت واقعیت یک کشور با حقوق نابرابر هستیم.  

لینک از جامعه بین المللی و بازیگران اصلی آن خواست تا قوانین و قطعنامه‌های خود را در ارتباط با اشغالگری رژیم اسرائیل اجرا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها