کد خبر: 527603
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۲:۵۱:۵۱
| |

خالد مشعل، رئیس حماس در خارج:

لحظه سرنوشت ساز جنگ با دشمن نزدیک است

رئیس حماس در خارج بر لزوم وحدت ملی فلسطین در داخل و خارج تأکید کرد.

لحظه سرنوشت ساز جنگ با دشمن نزدیک است
کد خبر: 527603
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۲:۵۱:۵۱

خالد مشعل، رئیس حماس در خارج در دیداری با علما و مبلغان در بیروت گفت: سیاست ما با شرکای دیگرمان در این است که ما می‌خواهیم حضور فلسطین عامل امنیت و ثبات در لبنان باشد نه عامل انفجار و تنش. تیراندازی به سه تن از فرزندانمان در اردوگاه برج شمالی در جنوب لبنان جنایت دردناکی است و حماس برای مهار آن و حفظ امنیت اردوگاه‌ها و ثبات وضعیت لبنان و احترام به حاکمیت این کشور تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، مشعل خواهان مجازات قاتلان و هدر ندادن خون شهدا و قربانیان شد و تأکید کرد، حماس خواهان وحدت ملی فلسطینی‌ها در داخل و خارج است.

وی از امت عربی و اسلامی خواست وارد جنگ آزادی فلسطین از بعد دینی و تاریخی آن و از حیث اینکه اشغال خطری برای همگی است، بشوند.

مشعل گفت: قبلا می‌گفتیم نقش این امت پشتیبانی است بعدا از شراکت به عنوان یک گام اضافی صحبت کردیم و امروز از گام سومی حرف می‌زنیم و آن وارد شدن به جنگ با هم است. چیزی که این مسئله را تقویت می‌کند احساس ما درباره نزدیک بودن نهایی کردن جنگمان با اشغالگران و نزدیک شدن وعده حق است.

وی گفت: ما از این امت می‌خواهیم تلاششان را با ما هماهنگ و یکپارچه و به مسئولیت‌هایشان مثل ما عمل کنند. ما احساس می‌کنیم لحظه سرنوشت‌ساز نزاع نزدیک است. مردم جهان اسلام می‌دانند که رژیم صهیونیستی در بسیاری از بحران‌هایشان دست دارد. امیدوارم این بحران‌ها حل شود و برای شکست اشغالگران متحد شوند. اگر اشغالگران را شکست دادیم منطقه در صلح و امنیت خواهد بود. نهایی کردن جنگ با اشغالگران طولی نخواهد کشید و توازن قدرت به نفع مردم ماست. مقاومت در غزه پیروز شد و رژیم صهیونیستی را بیرون کرد و سناریویی را برای نبرد سرنوشت ساز ایجاد کرد. مردم ما همچنان به مقاومت و حقوق و آرمان‌ها پایبند هستند و در برابر ظلم پایدار می‌مانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها