کد خبر: 526937
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۱:۴۱:۲۲
| |

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد:

در صورت پایان اشغال سرزمین فلسطین ما آماده عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد، عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را منوط به تحقق یک شرط دانست.

در صورت پایان اشغال سرزمین فلسطین ما آماده عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم
کد خبر: 526937
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۱:۴۱:۲۲

اعتمادآنلاین| عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) در گفت وگو با روزنامه "Arab News" تصریح کرد: در صورتی که اسرائیل مفاد طرح صلح عربستان را که ریاض در سال 2002 میلادی ارائه کرد و خواهان پایان دادن به اشغال تمامی سرزمین‌های عربی اشغال شده در سال 1967 میلادی، ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینی ها است، اجرا کند، ما آماده عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: به محض اینکه این اتفاق بیفتد، نه تنها عربستان بلکه کل جهان اسلام - 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی- در این زمینه یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل و برقراری روابط با آن، به دنبال ما خواهند آمد.

المعلمی گفت: گذر زمان درست و نادرست را تغییر نمی دهد. اشغال اراضی فلسطینی توسط اسرائیل اشتباه است؛ هر چقدر هم که زمان طول بکشد.

وی تصریح کرد: اقدامات اسرائیل در کرانه باختری و غزه درخصوص شهرک سازی، محاصره و محروم کردن فلسطینی ها از کرامت و حقوق خود اشتباه دانست و "این تغییر نمی کند".

رژیم صهیونیستی از سال گذشته که امارات و بحرین از اعضای شورای همکاری خلیج فارس با وساطت «دونالد ترامپ» تن به سازش با این رژیم داده و روابط خود را با صهیونیستها عادی کردند، تلاش زیادی کرده تا دیگر کشورهای عربی منطقه را به سازش ترغیب کند.

هر چند گفته می شود که عربستان روابط پنهانی با صهیونیستها دارد، اما گفته می شود که علنی شدن آن هزینه های سنگینی برای آل سعود خواهد داشت، به همین دلیل ریاض ضمن ابراز تمایل به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، شروطی را در این باره اعلام می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها