کد خبر: 528093
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۶:۲۶:۳۷
| |

أیمن سوسان، رئیس هیأت سوری در مذاکرات آستانهک

اشغالگری آمریکا و ترکیه باعث طولانی‌‌تر شدن بحران سوریه شده است

رئیس هیأت سوریه در مذاکرات آستانه تأکید کرد که اشغالگری آمریکا و ترکیه در اراضی سوریه، علت اصلی طولانی‌تر شدن بحران آن است.

اشغالگری آمریکا و ترکیه باعث طولانی‌‌تر شدن بحران سوریه شده است
کد خبر: 528093
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۶:۲۶:۳۷

«أیمن سوسان» رئیس هیأت سوری در مذاکرات آستانه گفت که غارت ثروت ملت سوریه توسط آمریکا و حمایت از شبه‌نظامیان «قسد» جنایت‌های ضدبشری است که درد و رنج مردم سوریه را بیشتر می‌کند.

به گزارش فارس، سوسان در کنفرانس خبری در نور سلطان پایتخت قزاقستان گفت: در هفدمین دور نشست بین‌المللی مذاکرات آستانه، ما به تشریح آثار فاجعه‌بار تحریم‌های اقتصادی علیه ملت سوریه پرداختیم.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وی تأکید کرد که تجاوزات اسرائیل به خاک سوریه، هرگز نمی‌تواند به احیای گروه‌های تروریستی و نابودی عزم سوریه برای هدف قرار دادن عوامل اشغالگری، منجر شود.

وی تصریح کرد که اشغالگری آمریکا و ترکیه در اراضی سوریه، علت اصلی طولانی‌تر شدن بحران در این کشور است.

هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضه و کشورهای لبنان و عراق به عنوان ناظر از دیروز سه‌شنبه ۳۰ آذر ماه به مدت ۲ روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنان روند آستانه در سوریه در هفدهمین نشست بین‌المللی سوریه بیانیه‌ای را در ۱۸ بند مورد توافق قرار دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها