کد خبر: 527674
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۲۰:۰۰:۳۰
| |

گذرگاه غارت نفت و محصولات سوریه، به روی آمریکا بسته شد

گذرگاه غیرقانونی الولید که آمریکاییها از آن برای قاچاق محصولات سوریه و غارت نفت این کشور استفاده می‌کردند، بسته شد.

گذرگاه غارت نفت و محصولات سوریه، به روی آمریکا بسته شد
کد خبر: 527674
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۲۰:۰۰:۳۰

منابع محلی حاضر در شرق سوریه خبر دادند که گذرگاه غیر قانونی «الولید» در مرز این کشور و عراق بسته شد.

به گزارش فارس، این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که نیروهای پیشمرگه کرد امروز یکشنبه این گذرگاه را بستند. این در حالی است که سه روز پیش نیز گذرگاه «فیش خابور» در مرز سوریه و عراق واقع در شمال شرق استان الحسکه بسته شده بود.

این مرزها در اعتراض به حملات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک بسته شده است. این عناصر، وابسته به نظامیان تروریست آمریکا هستند.

به گفته منابع سوری، مسئولان دولت کردستان عراق دستور دادند این گذرگاه بسته شود؛ گذرگاهی که نظامیان آمریکا از آن برای غارت نفت و محصولات کشاورزی سوریه استفاده می‌کردند. به دستور مسئولان کردستان، ورود هر گونه کالا از این گذرگاه به مناطق تحت اشغال عناصر وابسته به آمریکا، ممنوع است.

نظامیان آمریکایی، چهار سال پیش گذرگاه الولید را به صورت غیر قانونی احداث کردند تا از این گذرگاه بتوانند تجهیزات نظامی و لجستیکی خود را وارد و از سوریه خارج کنند و به غارت منابع سوریه ادامه دهند.

این در حالی است که عناصر وابسته به آمریکا چهارشنبه گذشته با نیروهای پیشمرگه درگیر شدند؛ زیرا پیشمرگه حاضر نشد جسد پنج نفر از حزب کارگران کردستان ترکیه را به خویشاوندان آنان در الحسکه سوریه تحویل دهد.

آمریکا به همراه عناصر کُرد، مناطق زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را اشغال کرده و در حال قاچاق نفت و محصولات کشاورزی این مناطق است. دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها