کد خبر: 527379
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۲۱:۱۹:۳۶
| |

دیپلمات مصری:

سفیر امارات در مصر اخراج شد

سفیر مصر در دوحه امروز جمعه خبر داد که مقامات مصری، «حمد سعید الشامسی» سفیر امارات عربی متحده در قاهره را اخراج کرده‌اند.

سفیر امارات در مصر اخراج شد
کد خبر: 527379
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۲۱:۱۹:۳۶

«محمد مرسی» سفیر مصر در دوحه امروز جمعه خبر داد که مقامات مصری، «حمد سعید الشامسی» سفیر امارات عربی متحده در قاهره را اخراج کرده‌اند.

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربی به نقل از مرسی گزارش داد، تصمیم اخراج سفیر امارات پس از آن اتخاذ شد که مشخص گردید وی به همره چند فرد دیگر، در پرونده قاچاق آثار باستانی مصر دست داشته است.

وی خبر داد، «حسن راتب» و «علاء حسنین» عضو سابق پارلمان مصر، در جریان بازجوییها اعتراف کردند که سفیر امارات نیز در قاچاق آثار باستانی مصر دست داشته است.

سفیر قاهره در دوحه، تصمیم اخراج سفیر امارات، را تصمیم درستی عنوان و تصریح کرد، این تصمیم، نشانگر هشیاری سرویسهای امنیتی و نظارتی مصر و رفتار مناسب وزارت خارجه است.

مرسی تأکید کرد، این تصمیم باید با اقدام مشابه امارات تکمیل شود و بر اساس آن، سفیری که در حق کشور خود، مرتکب جرم شده، مجازات شود و آثار باستانی که قبلا قاچاق کرده را بازگرداند.

دادستانی قاهره چند روز پیش تصمیم گرفت که حسن راتب و علاء حسنین و سایر متهمان پرونده معروف به «عتیقه‌های بزرگ» را به دادگاه کیفری معرفی کند.

این در حالی است که بعد از اختلافات امارات با عربستان در برخی حوزه‌ها مثل یمن، منابع مطلع از «بحرانی بزرگ» میان مصر و امارات خبر می‌دهند و از آن به نام «بحران خاموش» یاد کرده‌اند.

منابع مطلع، اخباری جدید از پشت پرده بحران خاموش در روابط مصر و امارات پرده برداشتند. اخیرا ابوظبی حمایت‌های مالی و غیرمالی خود از قاهره را کاهش داده و در برخی پرونده‌های منطقه‌ای صرفاً طبق منافع خودش عمل کرده بدون اینکه منافع قاهره را در نظر بگیرد. 

این منابع تأکید کردند، بحرانی بزرگ در روابط دو کشور شکل گرفته است؛ بخصوص پس از آنکه ابوظبی به قاهره اتهام زده که از دو حمله به سفارت امارات در اتیوپی و سودان اطلاعاتی داشته اما ابوظبی را از آن مطلع نکرده است

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها