کد خبر: 526541
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۵:۱۹
| |

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران:

این آخرین فرصت برای ایران است که با عزم جدی پای میز مذاکره بنشیند / اجازه نمی‌دهیم ایران به بمب اتمی دست یابد

وزیر امور خارجه انگلیس در نشستی خبری، ادعاهای خود علیه روسیه، چین و ایران را تکرار کرد.

این آخرین فرصت برای ایران است که با عزم جدی پای میز مذاکره بنشیند / اجازه نمی‌دهیم ایران به بمب اتمی دست یابد
کد خبر: 526541
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۵:۱۹

اعتمادآنلاین| لیز تراس، وزیر امور ختارجه انگلیس در نشستی خبری در حاشیه نشست گروه هفت مدعی شد: «ما نیمی از تولید ناخالص داخلی در کل جهان را داریم و می‌توانیم عواقب سنگینی را علیه روسیه درصورت حمله به اوکراین رقم بزنیم».

به گزارش فارس، او در ادعاهای خود علیه چین نیز بیان داشت: «ما در نشست این آخر هفته به‌طور روشن بیان کرده‌ایم که بابت سیاست‌های اقتصادی زورگویانه چین نگران هستیم».

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار لفاظی‌ها علیه ایران نیز گفت:‌ ‌«این آخرین فرصت برای ایران است که با عزم جدی پای میز مذاکره برای توافق درباره مفاد برجام بنشیند. این آخرین فرصت است و حیاتی است که آن‌ها این اقدام را انجام دهند. ما اجازه نمی‌دهیم ایران به بمب اتمی دست یابد».

او در ادامه گفت: «گفت‌وگوها در وین ادامه دارد و ما در پیام خود به ایران به‌طور شفاف اعلام کرده‌ایم که آن‌ها باید به میز مذاکره برگردند و با مفاد برجام موافقت کنند».

تراس همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای اخیر وزیر امور خارجه آلمان گفت: «هنوز زمان برای ایران وجود دارد تا با این توافق موافقت کند. هنوز فرصت باقی است و از ایران می‌خواهم به میز مذاکره برگردد».

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه جدید آلمان بامداد یکشنبه در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای گروه 7 مدعی شد: «در روزهای گذشته نشان داده شد که هیچ پیشرفتی نداریم زیرا به دلیل پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات به شش ماه قبل بازگردانده شده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها