کد خبر: 526379
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۴۵:۲۵
| |

کنستانتین سیوکوف، معاون رئیس آکادمی موشکی روسیه:

ایران می‌تواند اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کند

معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه با بیان اینکه ایران جزء چهار کشور اول تولیدکننده سامانه‌های موشکی در سطح جهان است، گفت که ایران قادر است اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کند.

ایران می‌تواند اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کند
کد خبر: 526379
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۴۵:۲۵

اعتمادآنلاین| کنستانتین سیوکوف، معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه در بخشی از مصاحبه اخیر خود با شبکه «روسیا الیوم» به توانمندی موشکی ایران پرداخت.

به گزارش فارس، سیوکوف در پاسخ به سؤالی درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه احتمال آغاز جنگ از طرف تل‌آویو علیه ایران کم است و اسرائیل طبق ارزیابی‌ها بین 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای اختیار دارد، گفت: «ایران موشک‌های میانبرد و تسلیحاتی متعارف در اختیار دارد که از دقت بالایی در نقطه‌زنی برخوردار هستند که این هنگام شلیک موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا نمایان شد».

معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه ادامه داد: «مقابله با این موشک‌ها در توان اسرائیل نیست. اسرائیل امروز سامانه‌های پدافند هوایی یا سامانه‌های پدافند موشکی را که بتواند با این موشک‌ها مقابله کند، در اختیار ندارد. بر این اساس، حمله موشکی ایران به این سامانه‌ها و رآکتورهای هسته‌ای اسرائیل، سرزمین کوچک اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد کرد».

کنستانتین سیوکوف اضافه کرد: «اگر بخواهیم درباره ایران صحبت کنیم، ایران تأسیسات خاص خود را دارد که مناطق کوهستانی دژمانندی قرار دارند که نمی‌توان به آن‌ها نفوذ کرد حتی با بمب‌های هسته‌ای».

وی همچنین اظهار داشت: «من فکر نمی‌کنم اسرائیل به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران روی بیاورد، چراکه اگر این کار را بکند این کار واکنش روسیه و چین را به دنبال خواهد داشت بنابرین این گام از نظر این دو کشور غیرقابل قبول است».

معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه همچنین گفت: «من تکرار می‌کنم که اسرائیل سرزمین بسیار کوچکی است پس فکر می‌کنم که عملیات به استفاده از سلاح هسته‌ای کشیده نخواهد شد. اما در ارتباط با استفاده از تسلیحات متعارف ما می‌توانیم بگوییم که تأسیسات ایران به شدت مورد محافظت هستند و به راحتی نمی‌توان با استفاده از تسلیحات به آن‌ها نفوذ کرد پس عملیات نظامی اسرائیل حتی با مشارکت نیروی هوایی آمریکا هیچ نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت».

سیوکوف همچنین در بخش پایانی اظهاراتش بیان کرد: «نکته دیگری که می‌خواهم بگویم این است که ایران در زمینه نظامی یکی از قدرت‌های پیشرفته و پیشرو و جزء چهار کشور اول تولیدکننده سامانه‌های موشکی است که این کشورها عبارتند از روسیه، آمریکا، چین و ایران».

مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران همواره به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که در صورت انجام هر گونه اقدام احمقانه علیه ایران، این گام به معنای پایان این رژیم خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها