کد خبر: 524270
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۴:۰۰:۳۹
| |

بیانیه مشترک ایران و عراق درباره نشست پیگیری جنایت ترور سرداران مقاومت

بیانیه رسمی اولین نشست کمیته مشترک بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران راجع به تحقیقات حمله تروریستی علیه سرداران شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان با تصویب 5 بند منتشر شد.

بیانیه مشترک ایران و عراق درباره نشست پیگیری جنایت ترور سرداران مقاومت
کد خبر: 524270
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۴:۰۰:۳۹

اعتمادآنلاین| در بیانیه رسمی مشترک منتشر شده که به امضای «مسلم متعب» رئیس سازمان انتظامی قضات عراق و «سید مصطفی سید اشرفی» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای بین الملل در بغداد به تاریخ 3 و 4 آذرماه رسیده، 5 بند درباره پیگیری و مجازات عاملان و آمران ترور سرداران مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنان در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد مورد موافقت دو طرف واقع شده است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: در پایان این دور از نشست مقرر گردید:

1-کلیه تدابیر قضایی و حقوقی ممکن برای تعقیب و مجازات عوامل و عناصر دخیل در جنایت ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان به ویژه عوامل و عناصر آمریکایی دخیل در این حادثه اتخاذ گردد.

2-همکاری دوجانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی در حال انجام دو کشور، تداوم و ارتقا یابد.

3-از تمامی ظرفیت های موجود در راستای ارائه و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر مبنای «موافقتنامه همکاری حقوقی و قضایی در امور کیفری بین دولت جمهوری عراق و دولت جمهوری اسلامی ایران» و نیابت های قضایی صورت گرفته، استفاده شود.

4-فعالیت کمیته مشترک تحقیقات تا حصول اطمینان از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در تحقیقات قضایی صورت گرفته، در اسرع وقت، در دو کشور تداوم یابد.

5-دور بعدی نشست کمیته مشترک تا یک ماه آینده در تهران برگزار شود.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق روز چهارشنبه گذشته از «سید مصطفی سید اشرفی» معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران که در راس هیاتی قضایی برای پیگیری جنایت ترور سرداران شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وارد بغداد شد، استقبال کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها