دولت بایدن از خطر تعطیلی عبور کرد

دولت جو بایدن با رای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به طرحی موقت برای تامین بودجه دولت تا ماه دسامبر، از خطر تعطیلی عبور کرد.

دولت بایدن از خطر تعطیلی عبور کرد
کد خبر: 516019
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۲:۱۷:۴۵

اعتمادآنلاین| مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طرح موقت تامین بودجه دولت تا ماه دسامبر را برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن و ادامه فعالیت آن به تصویب رساندند.

به گزارش ایرنا، از این طرح، 15 جمهوری خواه در مجلس سنا حمایت کردند که با 65 رای موافق در مقابل 35 رای مخالف در سنا تصویب شد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز این طرح را با 254 رای موافق در برابر 175 رای مخالف به تصویب رساند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز این طرح را که از تعطیلی دولتش جلوگیری می کند، امضا کرد.

طرح تصویب شده که فعالیت های مالی دولت آمریکا را تا سوم دسامبر تامین می کند شامل 28.6 میلیارد دلار کمک های اضافی در برابر بلایا و 6.3 میلیارد دلار برای اسکان مهاجران افغانستانی است.

رییس جمهوری آمریکا پس از امضای لایحه تامین مالی دولت در بیانیه ای اعلام کرد این لایحه نیازهای ضروری و فوری ملت از جمله کمک رسانی به بلایای طبیعی برای ایالت های آسیب دیده از طوفان ایدا و دیگر بلایای طبیعی ویرانگر را برآورده می کند و به ما برای استقرار متحدان افغان آمریکا کمک خواهد کرد.

بایدن ادامه داد این بودجه همچنین اجازه می دهد تا به اقدامات مقابله ای با ویروس همه گیری کرونا ادامه دهیم.

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که اگر سقف بدهی افزایش نیابد، دولت آمریکا تنها تا 18 اکتبر خواهد توانست هزینه‌های خود را تامین کند.

چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا گفت که این رای به این معنی است که ما با ادامه فعالیت دولت آمریکا موافقیم.

چنانچه قانونگذاران آمریکایی به توافقی برای تصویب این طرح برای ادامه کار دولت فدرال نمی‌رسیدند، دولت بایدن به حالت تعطیل در می آمد.

دولت آمریکا آخرین بار، اواخر سال 2018 در دوره دونالد ترامپ تعطیل شد که این تعطیلی تا ژانویه 2019 به مدت 35 روز طول کشید که طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال در آمریکا بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها