کد خبر: 510266
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۴:۴۶:۱۳
| |

مقام اسرائیلی:

به خاطر ایران، با امارات توافق ابراهیم را امضا نکردیم

رئیس هیأت دیپلماتیک اسرائیل در امارات گفت، این رژیم و ابوظبی منافع مشترک زیادی دارند و اگر تصور شود امضای توافق موسوم به «ابراهیم» میان دو طرف به خاطر «تهدید از جانب ایران» بوده، اشتباه است.

به خاطر ایران، با امارات توافق ابراهیم را امضا نکردیم
کد خبر: 510266
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۴:۴۶:۱۳

اعتمادآنلاین| «ایتان نائیه» رئیس هیأت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در امارات در گفت‌وگویی اختصاصی با « i24NEWS » گفت، رژیم اسرائیل و امارات در چندین مورد منافع مشترک دارند که فراتر از «تهدید از جانب» ایران است.

به گزارش فارس، وی ضمن اتهام‌زنی به ایران و گفتن این جمله که رفتار ایران بویژه اقدام دریایی اخیرش در دریای عمان باعث نگرانی دو طرف شده، افزود: تصور اینکه اسرائیل و امارات توافقنامه ابراهیم را به خاطر ایران امضا کردند، اشتباه است. ما منافع مشترک زیادی داریم و این توافقنامه‌ها را به خاطر منافع دو طرف و نه فقط ایران امضا کردیم.

نائیه در پاسخ به این سوال که آیا روابط دو طرف تحت تأثیر درگیری ماه می میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی (سیف القدس) قرار گرفته یا خیر، گفت، خیر. با آغاز روند صلح (مذاکرات سازش) در غرب آسیا میان رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها، امارات تمایل خود برای تحقق صلح را پنهان نکرد و در عین حال از طریق ایجاد الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز میان اسرائیل و امارات، در تحقق این هدف کوشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها