کد خبر: 502118
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۲:۲۱:۲۳
| |

تاثیر حمله باج‌افزاری اخیر بر 1500 شرکت در سراسر جهان

شرکت آی تی آمریکا اعلام کرد که یک هزار و 500 شرکت در سراسر جهان تحت تاثیر حمله اخیر باج افزاری قرار گرفتند که صدها سوپرمارکت در سوئد را به تعطیلی کشاند.

تاثیر حمله باج‌افزاری اخیر بر 1500 شرکت در سراسر جهان
کد خبر: 502118
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۲:۲۱:۲۳

اعتمادآنلاین| شرکت کاسیا دایر در میامی آمریکا که خدمات آی تی را به حدود 40 هزار شرکت در سراسر جهان تامین می کند، خبر داد که مشتریانش، قربانیان اصلی این حمله بودند که در جریان آن هکرها خواستار 70 میلیون دلار به بیت کوین در ازای بازگرداندن داده های مسروقه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاسیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: متوجه شدیم که این حمله تاثیر کلی بر حدود یک هزار و 500 کسب و کار داشته است.

این حمله یک نوع گروگانگیری دیجیتالی بوده که در آن هکرها اطلاعات قربانیان را رمزگذاری می کنند و سپس برای دسترسی مجدد به آن خواستار وجوهات مالی می شوند.

این حمله که کارشناسان معتقدند از سوی یک هکر روس زبان انجام شده، به مشتریان با استفاده از نرم افزار VSA شرکت کاسیا که به شرکت ها امکان مدیریت شبکه های رایانه ها و چاپگرها از یک نقطه واحد را می داد، آسیب رساند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد اقدامات امنیتی بهبودیافته برای شبکه و سیستم های مشتریان خود پس از حمله، در حال همکاری با این شرکت است.

اف بی آی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با همکاری با آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا، تحقیقات در این زمینه را در دست انجام دارد.

در واقع با این حمله، یکی از بزرگترین حملات باج افزاری در تاریخ در سراسر جهان گسترش یافته و فروشگاه های زنجیره ای «کوپ» سوئد را مجبور کرده است همه 800 شعبه خود را تعطیل کنند.

براساس اعلام شرکت کوپ که بزرگترین شرکت زنجیره ای مواد غذایی در سوئد است، ابزار مورد استفاده برای به روزکردن از راه دور حساب های پرداختی این شرکت تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است، از اینرو پرداخت ها امکان پذیر نیست.

شرکت کاسیا از طرف شرکت سوئدی «ویسما اسکام» مورد استفاده قرار می گیرد که مدیریت سرورها و سیستم های شماری از شرکت های تجاری سوئدی را برعهده دارد.

«پیتر هولت کویست» وزیر دفاع سوئد گفت که این حمله بسیار خطرناک بوده است و نشان می دهد که شرکت های تجاری و نهادهای دولتی تا چه حد محتاج بهبود سطح آمادگی شان هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها