کد خبر: 487020
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۰۹:۰۸:۰۰
| |

سازمان ملل:

بیش از 38 هزار فلسطینی به خاطر حملات اسرائیل آواره شده‌اند

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، بیش از 38 هزار شهروند فلسطینی به دلیل حملات اسرائیل در حدود 48 مدرسه اسکان داده شده‌اند که زیر نظر مدیریت آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)  می‌باشد.

بیش از 38 هزار فلسطینی به خاطر حملات اسرائیل آواره شده‌اند
کد خبر: 487020
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان ملل اعلام کرد، بیش از 38 هزار شهروند فلسطینی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی در غزه آواره شده و بیش از 2500 تن نیز به دلیل ویران شدن منازلشان بی‌خانمان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، آوارگان فلسطینی در حدود 48 مدرسه اسکان داده شده‌اند که زیر نظر مدیریت آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌باشد.

وی در ادامه افزود، 41 نهاد آموزشی ویران شده و جریان برق در سرتاسر غزه تنها به شش الی هشت ساعت در روز کاهش یافت است.

سخنگوی سازمان ملل همچنین تصریح کرد، برنامه‌ جهانی غذا کمک‌رسانی اضطراری به بیش از 51 هزار تن در شمال غزه را آغاز کرده است.

از هشتم مه درگیری‌های میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح در شهر قدس اشغالی آغاز شده است و رژیم صهیونیستی اقدام به بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از منازل خود کردند. در ادامه درگیری‌ها گروه‌های فلسطینی با هدف قرار دادن اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی با حملات موشکی به این تجاوزات صهیونیست‌ها پاسخ داد.

از دهم ماه مه نیروهای اسرائیلی حمله گسترده‌ای به غزه انجام دادند و مدعی شدند که صدها هدف وابسته به دو جنبش حماس و جهاد اسلامی را بمباران کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تاکنون حدود 212 تن از شهروندان فلسطینی شهید شده‌اند که از میان آنها 61 تن کودک بودند و 1400 تن نیز زخمی شده‌اند.

گروه‌های فلسطینی نیز حملات موشکی گسترده‌ای را به تأسیسات حیاتی رژیم اشغالگر از جمله فرودگاه‌ها انجام دادند که طبق آمار رسمی، در نتیجه این حملات 11 صهیونیست کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها