کد خبر: 477952
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۱۳:۰۰
| |

دولت بایدن نیامده زیر حرفش زد / بلینکن: عمل به وعده افزایش سقف پذیرش پناهجویان برای دولت بایدن دشوار است

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، عمل به وعده افزایش سقف پذیرش پناهجویان تا 62 هزار و 500 تن در سال مالی کنونی برای دولت واشنگتن بسیار دشوار خواهد بود.

دولت بایدن نیامده زیر حرفش زد / بلینکن: عمل به وعده افزایش سقف پذیرش پناهجویان برای دولت بایدن دشوار است
کد خبر: 477952
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت: تحقق هدف پذیرش 62 هزار پناهجو در سال مالی کنونی بسیار دشوار خواهد بود. اما ما قصد داریم طی هفته‌های آتی این موضوع را مجددا بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا، بخشنامه جدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بررسی درخواست‌های پناهجویی را تقویت کند اما حداکثر تعداد افرادی را که می‌توانند سالانه پناهندگی آمریکا را دریافت کنند در همان سطحی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تعیین کرده بود، نگه خواهد داشت. این حرکت بلافاصله خشم چپ گرایان را به دنبال داشت و دموکرات‌ها وعده‌های قبلی بایدن را خاطرنشان کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو ماه پیش بایدن متعهد شد تا برای هدف افزایش سقف سالانه پذیرش پناهجویان تا 125 هزار تن برای نخستین سال مالی کامل این دولت جدید که از اکتبر آغاز می‌شود، یک "پیش قسط" ارائه دهد. چند روز بعد وی تصریح کرد که برای بخش باقی‌مانده از سال مالی 2021 پذیرش نیمی از این هدف را در نظر دارد و معیار را به 62 هزار و 500 تن افزایش داد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که آمریکا در حال حاضر پرونده حدود 35 هزار پناهجو را بررسی کرده است؛ افرادی که از سراسر جهان خود را به مرز آمریکا رسانده و درخواست داده‌اند تا از کمپ‌های پناهجویان که تا زمان اعلام نتیجه بررسی پرونده‌شان توسط مقامات آمریکایی در آنجا اسکان داده شده‌اند، وارد خاک آمریکا شوند.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن به پایگاه هیل گفته است که این دستور بایدن نمونه‌ای از اقدامات اصلاحی بود که برای ارائه حفاظت به پناهجویان آسیب‌پذیر لازم بود.

این پاسخ منعکس کننده منطق مشابهی است که پیرامون سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن قرار دارد؛ جایی که اخراج‌ها از کشور از زمان رفتن ترامپ از کاخ سفید همچنان ادامه دارد اما این بار به بهانه حفاظت از بهداشت عمومی.

‌"مرکز ملی عدالت مهاجران" تاکید کرده که اخراج‌ها از کشور در حقیقتا تحت دولت بایدن افزایش یافته و باعث واکنش‌های تندی از سوی برخی دموکرات‌ها شده است.

یکی از این افراد ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا است. وی یک پناهجوی سومالیایی است که در سال 1995 میلادی زمان که کودک بود وارد آمریکا شد. ایلهان عمر روز جمعه در نامه‌ای تند خطاب به بایدن نوشت که سیاست پناهجویان آمریکا همچنان به طرز غیرقابل قبولی بی‌رحمانه و تبعیض‌آمیز است. وی سیاست‌های بایدن در این زمینه را با ترامپ مقایسه کرد که به سیل غیرقابل کنترل مهاجرت به عنوان یک "تهدید ملی" واقعی اشاره کرده بود.

وی در توییتی نوشت: به عنوان یک پناهجو می‌دانم که برای کودکان سراسر جهان پیدا کردن یک خانه موضوع مرگ و زندگی است.

ایلهان عمر اقدام بایدن برای پس گرفتن یکی از وعده‌های کلیدی‌اش برای استقبال از پناهجویان را شرم آور دانست.

40 قانون‌گذار دموکرات دیگر نیز این نامه را امضا کرده‌اند.

در همین حال، "رون دسنتیس"، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا نیز سیاست‌های مهاجرتی بایدن را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد: بایدن برخی از سیاست‌های ترامپ را حذف کرد و نتیجه‌اش یک فاجعه عظیم در مرز جنوبی کشور است که انعکاس‌هایی در سراسر کشور خواهد داشت.

وی گفت: این فاجعه با تصمیم بایدن برای حذف سیاست‌های ترامپ برای متوقف کردن سیل مهاجران غیرقانونی در سراسر مرز جنوبی آغاز شد.

دسنتیس تاکید کرد: کاری که دونالد ترامپ انجام داد، کارآمد بود. کاملا مطمئنم که بایدن در رسیدگی به مهاجرت‌های غیرقانونی و اجرای قانون ناکام مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها