کد خبر: 472624
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ ۱۵:۴۱:۱۴
| |

سازمان ملل:

انتقال کووید 19 می‌تواند فصلی شود

طبق گزارش سازمان ملل، انتقال کووید 19 - که از ابتدای شیوع همه‌گیری تاکنون نزدیک به 122 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و منجر به فوت حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر شده است - می‌تواند فصلی شود.

انتقال کووید 19 می‌تواند فصلی شود
کد خبر: 472624
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ ۱۵:۴۱:۱۴

اعتمادآنلاین| یک گروه ویژه از سازمان جهانی هواشناسی پیشنهاد کرد که می‌توان برای نظارت و پیش‌بینی بیماری در آینده، به عوامل آب و هوایی و کیفیت هوا اتکا کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که امکان انتقال فصلی کووید 19 وجود دارد اما داده‌ها در این چارچوب که بتوان فاکتورهای آب و هوایی و کیفیت هوا را به منظور تطبیق اقدام‌ها برای مقابله با همه‌گیری پیشنهاد کرد، ناکافی است.

بر اساس تارنمای این شبکه تلویزیونی فرانسوی، با وجود این که یک سال از آغاز بیماری در چین سپری شده، هنوز اطلاعاتی در خصوص انتقال آن وجود ندارد.

گروه ویژه‌ای از سوی سازمان جهانی هواشناسی، آژانس تخصصی سازمان ملل متحد با حضور 16 کارشناس مسوولیت یافته‌اند که تاثیر عوامل هواشناسی و کیفیت هوا را بر روی بیماری را بررسی کنند. به گفته این متخصصان، در صورتی که بیماری چندین سال تداوم داشته باشد خطرناک است. طبق برآورد نخستین گزارش این گروه، اگر کووید 19 چندین سال ادامه داشته باشد به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد.

از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از 121 میلیون و 914 هزار نفر در سراسر جهان به کووید 19 مبتلا شده‌اند که در این میان بیش از 2 میلیون و 694 هزار نفر فوت شده‌اند.

بیشترین میزان ابتلا تاکنون با 30 میلیون و 294 هزار نفر و مرگ 550 هزار و 649 نفر مربوط به آمریکاست و پس از این کشور، برزیل، هند، روسیه، انگلستان و فرانسه در رده‌های بعدی از نظر ابتلا قرار دارند.

محققان دانشگاه لوئیزویل دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و مراکز هوش مصنوعی وزارت دفاع آمریکا به تازگی این نظریه را مطرح کردند که آیا دمای جوی نیز بر قدرت انتقال SARS-CoV-2 تأثیر دارد.

تحقیق آنها که چند هفته پیش در نشریه PLOS ONE منتشر شد، نشان داد که با افزایش دمای هوا، میزان موارد جدید ابتلا به کووید-19 کاهش می یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها