کد خبر: 466532
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۷:۴۰:۰۷
| |

بیانیه مشترک ایران و آژانس انرژِ اتمی در پایان سفر گروسی به تهران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، در پایان سفر مدیرکل آژانس به ایران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

بیانیه مشترک ایران و آژانس انرژِ اتمی در پایان سفر گروسی به تهران
کد خبر: 466532
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۷:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، در پایان سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس به ایران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

بدر این بیانیه آمده است که سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس) روح همکاری و اعتماد متقابل تقویت شده که به بیانیه مشترک 5 شهریور 1399 در تهران منجر شد و اهمیت تداوم آن همکاری و اعتماد را مورد یادآوری و تایید مجدد قرار دادند.

سازمان، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از 5 اسفند 1399 متوقف خواهد کرد.

با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس، سازمان و آژانس نسبت به موارد زیر توافق کردند:

1- ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتامه پادمانی با آژانس مطابق روند گذشته ادامه می‌دهد.

2- بر اساس یک تفاهم موقت فنی دو طرفه که با قانون ایران سازگار باشد، آژانس به فعالیت‌های ضروری نظارت و راستی‌آزمایی به مدت سه ماه ادامه ‌دهد. (طبق فهرست فنی پیوست)

3- تفاهم صورت گرفته به طور پیوسته مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا نسبت به کارکرد آن برای هدفی که در نظر گرفته شده است، اطمینان حاصل شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها