کد خبر: 466428
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۳:۱۱:۰۹
| |

سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین:

انتخابات تنها در داخل فلسطین برگزار خواهد شد

سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین در سخنانی گفت که انتخابات تنها در داخل فلسطین برگزار خواهد شد. در همین حال جنبش حماس نیز تأکید کرد که اجازه دستکاری روند برگزاری انتخابات سراسری فلسطین را نخواهد داد.

انتخابات تنها در داخل فلسطین برگزار خواهد شد
کد خبر: 466428
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۳:۱۱:۰۹

اعتمادآنلاین| فرید طعم الله، سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین در سخنانی اعلام کرد که انتخابات آتی تنها در داخل فلسطین برگزار خواهد شد و در سفارتخانه‌های فلسطین در خارج و یا مکان دیگری برگزار نمی‌شود.

وی افزود: فرید توهم الله سخنگوی کمیته گفت: "فلسطینی‌هایی که در خارج از کشور هستند و برای انتخابات ثبت نام می‌کنند باید شخصاً برای رأی دادن مراجعه کنند، چراکه قانون اجازه رأی دادن نیابتی را نمی‌دهد.

از سوی دیگر حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی در این باره اظهار کرد: حماس با رویکرد سیاسی مهمی به قاهره رفت، اما بر اساس رویکرد مورد نظر ما، برگزاری انتخابات با شرایط توافقنامه اسلو فاصله زیادی دارد.

وی گفت: انتخابات را شرایط توافقنامه اسلو معین نخواهد کرد، بلکه بر اساس نتایج نشست دبیران کل و سند توافق ملی فلسطین در سال 2006 برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما همه جزئیات روند برگزاری انتخابات را زیر نظر داریم و اجازه نمی‌دهیم دستکاری شود. تضمین کنندگان اصلی انتخابات کشورهای مصر، قطر، ترکیه و روسیه هستند و این کشورها از ابتدا مسیر تحولات و تفاهمات انتخاباتی را از نزدیک دنبال کرده‌اند.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در 15 سال اخیر در تمامی اراضی فلسطین برگزار شود.

انتخابات پارلمانی 22 مه (یکم خرداد 1400)، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین 31 ژوئیه (9 مرداد 1400) و سپس انتخابات شورای ملی فلسطین 31 اوت (9 شهریور 1400) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها