کد خبر: 425830
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۳:۵۹:۵۵
| |

جیمی لای چی-یینگ غول رسانه‌ای هنگ‌کنگ آزاد شد

در پی یکسری دستگیری‌های روز دوشنبه در هنگ کنگ که خشم جهانی را در پی داشت، مقام‌های این دولتشهر، غول رسانه‌ای این منطقه را به همراه 9 تن دیگر با قرار وثیقه آزاد کردند.

جیمی لای چی-یینگ غول رسانه‌ای هنگ‌کنگ آزاد شد
کد خبر: 425830
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۳:۵۹:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از خبرگزاری آناتولی، جیمی لای چی-یینگ، غول رسانه‌ای هنگ کنگ و صاحب امتیاز روزنامه حامی دموکراسی "اپل دیلی" به همراه دو پسر و هفت تن دیگر شامل خبرنگاران و فعالان دموکراسی به تبانی با عوامل خارجی متهم شده‌اند اما سه شنبه با قرار وثیقه آزاد شدند.

پلیس هنگ کنگ روز دوشنبه به دفاتر این روزنامه حمله کرد و صاحب این روزنامه و سایرین را در اقدامی که از سوی غرب به شدت محکوم شد، دستگیر کرد اما در پی یکسری اعتراضات در هنگ کنگ و انتقادهای شدید از سوی مقام‌های غربی، این افراد حالا آزاد شده‌اند.

پلیس هنگ کنگ بر اساس قانون جدید امنیت ملی که از سوی چین در این دولتشهر وضع شده، این افراد را دستگیر کرده بود.

پلیس هنگ کنگ بی اعتنا به منتقدانی که حمله به اپل دیلی را "تاریکترین روز رسانه" توصیف کردند، در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ با احترام به آزادی رسانه، پلیس منطقه فعالیت خبری را در صحنه شورش تسهیل کرد و با مدیریت به 15 سازمان خبری اجازه داد تا وارد محوطه شده و پوشش خبری زنده با شفافیت زیاد از آن داشته باشند.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز تحت نظر دولت چین، پلیس هنگ کنگ قبل از ارائه اتهامات مطابق با مراحل قانونی به دنبال زمان بیشتر برای تحقیق و تحلیل این پرونده است. همچنین قرار وثیقه برای این غول رسانه‌ای به معنای آزادی وی نیست. با توجه به شواهد و مدارک زیادی که پلیس در دست دارد، مقام‌ها به زمان بیشتری برای تحلیل پیش از ارائه اتهامات نیاز دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها