کد خبر: 423760
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۰:۵۲:۵۲
| |

کانون وکلای هنگ‌کنگ:

تعویق انتخابات پارلمان هنگ کنگ ممکن است غیرقانونی باشد

کانون وکلای هنگ‌کنگ اعلام کرد: تصمیم دولت هنگ‌کنگ مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات قوه مقننه تا یک سال، با ارجاع به مقررات اضطراری بعد از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، ممکن است غیرقانونی باشد.

تعویق انتخابات پارلمان هنگ کنگ ممکن است غیرقانونی باشد
کد خبر: 423760
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۰:۵۲:۵۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، "کری لام" رهبر هنگ‌کنگ روز جمعه انتخابات شورای قانون‌گذاری را به دلیل به خطر افتادن سلامت در این دولت‌شهر تحت قانون چینی، به تعویق انداخت، اما گفت ملاحظات سیاسی در این زمینه وجود دارد.

این رأی‌گیری قرار بود نخستین رأی‌گیری رسمی این مستعمره سابق بریتانیا، از زمانی باشد که پکن یک قانون فوق امنیتی را به منظور مقابله با آنچه چین به طور گسترده جدایی‌طلبی، خرابکاری، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی تعریف می‌کند و می‌تواند مجازات حبس ابد در پی داشته باشد، به هنگ‌کنگ تحمیل کرد.

قوانین انتخاباتی در هنگ‌کنگ تنها اجازه 14 روز تعویق رأی‌گیری را می‌دهد، اما مقررات دوره استعماری هنگ‌کنگ به دولت آن در موارد تهدید امنیت عمومی، قدرت گسترده‌ای می‌دهد.

کانون وکلای هنگ‌کنگ در بیانیه‌ روز یکشنبه اعلام کرد، قانون انتخابات، زمانی که پای تهدیدات سلامت در دوران انتخابات به میان بیاید، اخیرتر و خاص‌تر است و به طور کلی باید تقدم را بر قانون قدیمی‌تر قرار دهد.

این بیانیه می‌افزاید، ارجاع به مقررات اضطراری برای به تعویق انداختن رأی‌گیری برنامه‌ریزی شده، ممکن است غیرقانونی باشد.

تأخیر در رأی‌گیری پس از آن انجام شد که 12 نامزد طرفدار دموکراسی به خاطر تصور قصد جدایی‌طلبی آن‌ها و نیز مخالفت با قانون امنیتی، رد صلاحیت شدند که این موضوع سؤالات بسیاری مبنی بر آنکه آیا بیماری دلیل اصلی تعویق انتخابات قوه مقننه است، به وجود آورد.

اپوزیسیون طرفدار دموکراسی در هنگ‌کنگ امیدوار بود بعد از برد با آرای بالا در یک نظرسنجی شورای ناحیه‌ای سطح پایین‌تر، یک اکثریت تاریخی را در قوه مقننه به دست آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها