کد خبر: 422732
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۰:۴۸:۰۰
| |

سازمان ملل:

هنوز در انتظار مجوز انصارالله برای بازدید از نفتکش صافر هستیم

سازمان ملل خبر داد که هنوز منتظر اخذ مجوز برای بررسی وضعیت نفتکش لنگر انداخته در سواحل یمن است.

هنوز در انتظار مجوز انصارالله برای بازدید از نفتکش صافر هستیم
کد خبر: 422732
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان ملل اعلام کرد که هنوز منتظر است تا انصارالله اجازه دهد که یک تیم ارزیابی به نفت کش فرسوده‌ای که خطر نشت یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام از آن سواحل یمن جنگ زده را تهدید می‌کند، اعزام شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری به شورای امنیت گفته بود که مقام های انصارالله توافق کرده‌اند که به یک تیم این سازمان اجازه دهند تا ارزیابی فنی انجام داده و مشخص سازند که تعمیرات اولیه نفتکش صافر امکان پذیر است یا خیر.

مارتین گریفیث هماهنگ کننده سازمان ملل در امور یمن دیشب به این شورا گفت: ما هنوز منتظریم تا مجوزهای لازم برای اعزام این تیم صادر شود. به نوشته رویترز، این نفتکش یمنی بیش از پنج سال است که در دریای سرخ و در ترمینال رأس عیسی یمن لنگر انداخته است. اوائل ماه جاری میلادی شورای امنیت از انصارالله خواسته بود تا دسترسی بی قید و شرط سازمان ملل به این شناور را هر چه زودتر فراهم کنند.

لوکاک پیش‌تر خبر داده بود که 27 می (7 خرداد) آب وارد موتورخانه نفتکش شده بود که غواصان توانستند آن را تعمیر کنند ولی «نمی‌توان گفت که این تعمیر تا چه زمانی دوام بیاورد».

شرکت نفت صنعا و وزارت نفت یمن، ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به «صافر» و تعمیر و نگهداری آن و مسئول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ در صورت نشست نفت از این نفتکش دانسته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها