کد خبر: 386426
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۲:۱۴
| |

بارزانی:

داعش پس از خروج ائتلاف از عراق دوباره باز خواهد گشت

رهبر حزب دموکرات کردستان عراق با هشدار نسبت به خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مدعی شد اگر این اتفاق بیافتد، داعش قدرتمندتر از گذشته دوباره به کشور باز خواهد گشت.

داعش پس از خروج ائتلاف از عراق دوباره باز خواهد گشت
کد خبر: 386426
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۲:۱۴

اعتمادآنلاین| به گزارش وبگاه بغداد الیوم، «مسعود بارزانی» در مصاحبه‌ای گفته گروه تروریستی داعش شش ماه پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به شکل منظم‌تر و قوی‌تر از گذشته به عراق باز خواهد گشت.

وی مدعی شد که حضور نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای امنیت عراق و آینده آن ضروری است و اکنون نیز اگر نیروهای آمریکایی خارج شوند، نیروهای ائتلاف نیز عراق را ترک می‌کنند و هیچ کشوری باقی نمی‌ماند.

رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق ادامه داد: سرنوشت یک ملت و کشور نباید به خاطر برخی مسایل دست کم گرفته شود؛ بنابراین در مقابل رأی پارلمان عراق به اخراج نیروهای خارجی ایستادیم و رأی ندادیم و معتقدیم که حضور نیروهای آمریکایی در زمان کنونی ضروری است.

وی ادعا کرده آمریکا کشور بزرگی است و موضوع هایی وجود دارد که بدون در نظر گرفتن این کشور اتفاق نخواهد افتاد؛ در سال 2011 مخالف خروج نیروهای آمریکایی از عراق بودم و روند حوادث بعدی پیش بینی های من از کنترل تروریسم بر بخش بزرگی از کشور را تایید کرد.


بارزانی افزود: اکنون نیز پس از درگیری و تنش بین آمریکا و ایران، تقاضای خروج نیروهای آمریکایی از زمینه های عاطفی و احساسی برخوردار است.

پارلمان عراق پنجم دی گذشته در نشستی فوق العاده با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور رای به خروج نیروهای بیگانه از این کشور داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها