کد خبر: 355655
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

وزیر دفاع آمریکا:

نیروهای ما در سوریه مانع تسلط دمشق و مسکو بر چاه‌های نفت می‌شوند

«مارک  اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «سیطره واشنگتن بر چاه‌های نفت در شمال شرق سوریه ادامه خواهد داشت».

نیروهای ما در سوریه مانع تسلط دمشق و مسکو بر چاه‌های نفت می‌شوند
کد خبر: 355655
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که وظیفه نیروهای ما در سوریه مقابله با تلاش‌های داعش، دولت سوریه و روسیه برای سیطره بر چاه‌های نفت متحدان کُرد است.

به گزارش روسیا الیوم، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «سیطره واشنگتن بر چاه‌های نفت در شمال شرق سوریه ادامه خواهد داشت».

اسپر در ادامه افزود: «نیروهای آمریکا در این منطقه استراتژیک برای مقابله با دستیابی داعش به این منابع حیاتی باقی خواهند ماند و به هر گروهی که سلامت نیروهای ما را در این منطقه تهدید کند، پاسخ قاطع خواهیم داد».

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا این مأموریت شامل ممانعت از دستیابی نیروهای روسیه یا نیروهای دولت سوریه به چاه‌های نفت می‌شود، گفت: «جواب کاملا مختصر است، بله این مأموریت در حال حاضر شامل همه این موارد می‌شود».

وی تأکید کرد که نیروهای دموکرات سوریه که مورد حمایت آمریکا در جنگ با داعش هستند، از درآمدهای نفتی این مناطق برای تأمین مالی شبه نظامیان خود از جمله نگهبانان زندان‌های اسرای داعشی استفاده می‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که نیروهای دموکرات سوریه می‌توانند به این منابع دسترسی داشته باشند تا از زندان‌ها مراقبت کرده و نیروهای خود را برای کمک به ما در مأموریت نابودی داعش مجهز به سلاح کنند....بنا براین مأموریت ما تأمین امنیت چاه‌های نفت است».

پیش از این آمریکا تأکید کرده بود که عملیات خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه در تاریخ 9 اکتبر آغاز شده و بخشی از نیروهای خود را برای تضمین سیطره بر چاه‌های نفت باقی نگه خواهد داشت.

ارتش آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که وضعیت خود را در سوریه برای مقابله با تلاش داعش یا گروه‌های دیگر در منطقه برای تسلط بر چاه‌های نفت تقویت خواهد کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها